خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

لزوم حذف بخش‌های فاقد محتوا در کتب درسی

asdasd
کد خبر : ۶۷۳۵۶۲

رییس دانشگاه فرهنگیان بر لزوم حذف بخش‌های فاقد محتوا در کتب درسی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان نسیبه با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

حسین خنیفر در ابتدای این برنامه خطاب به دانشجویان سال جدید این دانشگاه عنوان کرد: دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان دغدغه تامین خوابگاه و ... ندارند و علاوه بر آن تضمین شغلی و اعطای کمک هزینه به دانشجویان از دیگر مزایای این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در دوره نوزایی است خطاب به دانشجویان گفت: معلمانی فکور در کتب درسی باشید. درسی در پایه هفتم وجود دارد به نام مرخصی که واقعا کارشناسی شده نیست و پیگیری کردیم که حذف شود. دانشجویان باید نسبت به حذف مطالب موجود در کتب درسی که فاقد محتوا هستند اقدام کنند.

او ادامه داد: امروز دانشگاه تربیت معلم مدال افتخار 170 ساله دارد و 100سالگی برخی مراکز آن را شاهد هستیم. معلمی هنری است که روح آدم را درگیر می‌کند.

او تصریح کرد: تقویت کمی و کیفی نظام آموزش و پرورش کشور، تکلیف ماست. معلمان خوب همواره یک شهر را به تلاطم در می‌آورد و آنقدر می‌تواند  ذهن و بینش افراد را به تلاطم درآورند که کشور تکان بخورد. اکنون در کشور ما شعار «ما می‌توانیم»  مطرح شده و اگر خوب عمل شود، ما کارهای زیادی می‌توانیم انجام دهیم. دانشگاه فرهنگیان باید پاسخگوی نیاز و خلأ معلمان باشد.

وی به ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: ما نافی راه‌های موازی برای تکمیل معلم نیستیم، اما حتما باید افراد جذب شده یک دوره یک ساله آموزشی را بگذرانند. آرزوی ما این است که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه اول شود.

او ادامه داد: در سال تحصیلی جدید ۹۲۰۰ فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان وارد مدارس شدند و امسال از ۲۵ هزار ردیف استخدامی که اعلام کردیم ۴۲۰۰ ردیف جامانده هنوز داریم. همچنین از ۲۵ هزار ردیف استخدامی ۱۴ هزار نفر برای دوره ابتدایی هستند که از ۱۷ هزار نفر ردیف استخدامی ماده ۲۸، حدود ۱۲ هزار نفر جذب شدند و امیدواریم با هماهنگی سازمان سنجش، تکمیل ظرفیت ۴ هزار نفر باقیمانده انجام شود.

در ادامه حجت الاسلام رستمی نماینده نهاد رهبری در دانشگاها بیان کرد: اهمیت دانشگاه فرهنگیان در نگاه رهبری مشخص است. شاید قابل توجیه نباشد که نگاه به دانشگاه فرهنگیان شبیه به دانشگاه های دیگر باشد زیرا بناست، اینجا معلمان انسان ساز تربیت شوند و این موضوع بسیاز جائز اهمیت است.

رستمی تاکید کرد: این نسل باید به افرادی ویژه و دانشگاهی ویژه سپرده شوند تا مسائل مهم را به آنها  بیاموزند. امروز موضوع توجه یه دانشگاه فرهنگیان در اولویت ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز