خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

مطالبات حق التدریس‌ها تا هفته آینده پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۰۷

وزیر آموزش و پرورش از پرداخت بخشی از مطالبات حق التدریس‌ها و سرانه مدارس تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی در حاشیه مراسم تجلیل از روسای مجمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: خیرین مدرسه ساز می‌توانند با تامین بخشی از فضای آموزشی کشور تعادل نسبی در فضاهای کشور داشته باشند و از تبعیض در فضای آموزشی با این روش جلوگیری می‌کنیم.

وی در مورد وضعیت استخدام حق‌التدریس و مصوبه مجلس در این مورد، اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان دستگاه اجرایی موظف بوده تا از مرجع قانونگذار تبعیت کند اما این باعث افزایش مشکلات در آموزش و پرورش خواهد شد که این مسئله نیازمند اتخاذ سازوکارهای متناسب با نیاز آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: این طرح متناسب با نیاز آموزش و پرورش نبوده و نیازمند ملاحظاتی برای بهبود کار است به عنوان مثال نیروهای پیش دبستانی اغلب خانم‌ها هستند در حالی که در مدارس نیاز به معلم مرد نیز وجود دارد بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی جامعی برای تامین نیرو هستیم.

بطحایی در مورد تامین نیروی انسانی با توجه به سونامی بازنشستگی در آموزش و پرورش در سال های آینده بیان کرد: مشکل چندانی برای تامین نیرو وجود ندارد و روش‌های مختلفی برای جایگزینی نیرو پیشنهاد شده است و علاوه بر دانشگاه فرهنگیان می‌توان از دانشگاه‌های دیگری که در حوزه تربیت معلم فعال هستند بهره‌ گرفت.

وی در مورد وضعیت تخصیص سرانه مدارس، افزود: هفته آینده ۳۳۰ میلیارد تومان بودجه مربوط به سرانه مدارس پرداخت خواهد شد که در این تخصیص اعتبار مطالبات بخشی از مطالبات حق‌التدریسی‌ها در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز