خبرگزاری کار ایران

با حضور پنج کشور ؛

نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی در مازندران برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۰۸۰۶

نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، دام، طیور و شیلات از سوم تا ششم تا مهرماه در ساری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سعید منصوری در نشست با خبرنگاران از برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه در سه قالب شرکت های دانش های بنیان، شرکت های تحقیقاتی و دانشگاه و شرکت های سرمایه گذاری برگزار می شود.

وی افزود: شرکت های متناسب با حوزه کشاورزی، دام و طیور، شیلات، صنایع وابسته به کشاورزی توانمندی های خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

مدیر دهکده تجاری نیاوران گفت: سالانه حدود 7 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود و اکثر تولیدات استان قابلیت صادراتی دارند.

وی به وجود حدود 9 هزار فارغ التحصیل کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه فرصتی برای تبادل تجربیات و گفتگوی هیئت های ایرانی و خارجی است و کشت فراسرزمینی نیز از اولویت ها در حوزه کشاورزی است.

منصوری ادامه داد: 15 شرکت از کشورهای روسیه، ازبکستان و لهستان و 50 شرکت داخلی برای نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند و بیشتر تمرکز روی شرکت هایی است که برای صادرات برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: تامین ،آموزش و راه اندازی یک سیستم خودکار برای تشخیص ،نظارت و پیش بینی شرایط آب و هوایی سنگین به عنوان گرده های شدید و باران های همراه ، رعد برق و کاهش 80 درصد از دست دادن تولید کشاورزی به علت گره ،راکت تگرگ شرکتی از کشور بلغارستان است که در این نمایشگاه حضور دارد.

منصوری گفت: شرکت لهستان نیز با حوزه فعالیت سیستم های انرژی پاک را از زباله های کشاورزی پاک کنید و توزیع کننده میوه هادر این نمایشگاه شرکت می کند.

مهدی خلیلی سخنگوی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به هدفگذاری سه میلیارد دلاری صادرات در استان تصریح کرد: بخشی از این هدفگذاری از طریق بخش کشاورزی قابل تحقق است.

وی افزود: این نمایشگاه بعدازظهر سه شنبه سوم مهرماه ساعت 15 در دهکده تجاری نیاوران با حضور معاون وزیر امور خارجه، قائم مقام وزارت صنعت و مسئولین استانی و شهرستانی در ساری افتتاح می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز