خبرگزاری کار ایران

با خرید کالای با کیفیت ایرانی مانع واردات کالای چینی شویم/ جنگ اقتصادی از جنگ تن به تن قوی‌تر است

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۹۷۶

مدیرعامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی کشور گفت: کالای بد کیفیت در تمام ممالک وجود دارد ما کالای با کیفیت مناسب ایرانی خریداری نماییم تا تولیدکنندگان مجبور به تولید کالای با کیفیت مناسب شوند.

به گزارش ایلنا، محسن نقاشی مدیرعامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی کشور در جلسه هم‌اندیشی نهادهای اقتصادی خصوصی اظهار کرد: صنایع غذایی ایران به نوبه خود در جنگ تحمیلی قسمتی از غذای رزمندگان را تامین می نمود و در تحریم ها همواره با چنگ و دندان در جهت استراتژی اقتصادی کشور یعنی تولید و اشتغال تلاش داشته است

وی افزود: صنایع غذایی بعد از نفت بالاترین رقم صادرات و بالاترین رقم اشتغال را در کشور دارد اما همواره مورد بی مهری مسئولین بوده و مورد حمایت نیست. وارد کنندگان در همین چند ماهه اخیر ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند اما موارد اولیه را به واحدهای صنایع غذایی با دلار آزاد فروخته‌اند و تولید کنندگان صنایع غذایی تحت تأثیر قیمت‌های دلار آزاد بوده‌اند اما افزایش قیمت نداشته اند.

نقاشی با اشاره به پرداخت عوارض واحدهای تولیدی عنوان کرد: تولید کنندگان انواع اقسام عوارض ها را پرداخت می‌کنند و برای جوانان و مهندسین ایران کار ایجاد می کنند در عوض وارد کنندگان برای کارگران چینی کار ایجاد می کنند و اجناس بی کیفیت چینی را وارد نموده و در هر شرایطی تولیدات داخلی را آماج افترا قرار می‌دهند.

وی افزود: اما احترام و عزت واردکنندگان نزد متولیان تولید بیشتر است. البته ناگفته نماند که قطعاً واردکنندگان متعهدی هم در کشور وجود دارند.

مدیرعامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی کشور گفت: در این چند سال اخیر ماشین سازان کشور با کمترین امکانات ارتقای بسیار چشمگیری را داشته اند اما در مقابل، ما مصرف کنندگان  اجناس بی کیفیت چینی هستیم. در بحث تولیدات داخلی ما به خود باوری نیاز داریم باید همه یکپارچه در هر جمعی چه خانواده ،فامیل ، محل کار هر اجتماعی همه را به تولید کالای ایرانی تشویق کنیم. کالای بد کیفیت در تمام ممالک وجود دارد ما کالای با کیفیت مناسب ایرانی خریداری نماییم تا تولیدکنندگان مجبور به تولید کالای با کیفیت مناسب شوند.

وی افزود: تنها با اتکا به تولید است که می توانیم از این شرایط عبور کنیم. سه سال اقتصاد مقاومتی اعلام شد و امسال هم حمایت از کالای ایرانی است. اگر پیام مقام معظم رهبری را دست اندرکاران به درستی انجام داده بودند امروز مشکل بحران اقتصادی نداشتیم. دیگر زمان آزمون و خطا نیست باید قبول کنیم که امروز هم یک جنگ شروع شده است، جنگ اقتصادی و روانی که از جنگ تن به تن هم خطرناکتر است. ما باید فرهنگ تولید را شدیداً و با تمام قدرت ترویج دهیم، به جوانان و فرزندانمان ماهیگیری را یاد دهیم نه ماهی خریدن را.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز