خبرگزاری کار ایران

تبعات از بین رفتن مرز میان هواداران سرخابی‌

asdasd
کد خبر : ۶۶۹۹۸۹

سازمان لیگ قصد دارد برای اولین بار، 10 درصد به تیم مهمان دربی پایتخت اختصاص دهد.

به گزارش ایلنا، حسام مهدوی، مدیرعامل شرکت مبنا توسعه مبین که بلیت فروشی دو تیم استقلال و پرسپولیس را انجام می‌دهد، درباره زیرساخت‌هایی که برای اجرای قانون 90 درصد فراهم شده این‌طور توضیح می‌دهد: «با توجه به اینکه هواداران برای خرید بلیت الکترونیکی باید کد ملی خود را در سایت گیشه سه وارد کنند، تا حدودی امکان شناسایی هواداران آسان شده و همین موضوع از بروز یکسری تخلفات جلوگیری می‌کند اما اینکه چطور بتوانیم حواشی و جنجال‌های احتمالی را مدیریت کنیم، فقط و فقط با همکاری خود هواداران امکان‌پذیر است. کار سختی است و عملی شدن آن کمک جدی هواداران را می‌طلبد.»

مهدوی درباره مشکلاتی که ممکن است در خرید حضوری بلیت پیش بیاید، این‌طور می‌گوید: «20 تا 30 درصد از هواداران احتمالاً پشت در ورزشگاه‌ آزادی خواهند ماند. ممکن است بابت اینکه نتوانسته‌اند به ورزشگاه راه پیدا کنند ناراحت شوند و همکاری لازم را نداشته باشند. حتی ممکن است مأموران را مجبور کنند که درها را به روی‌شان باز کنند. به همین خاطر ما نیاز به نیروهای امنیتی بیشتری خواهیم داشت و باید ببینیم شورای تأمین با افزایش نیروهای امنیتی موافقت می‌کند یا نه. همه این‌ها به جلسه شورای تأمین بستگی دارد.»

با توضیحات مدیرعامل شرکت مبنا، این احتمال وجود دارد که شورای تأمین با اجرای قانون 90 درصد برای دربی 5 مهر موافقت نکند. هرچند که سازمان لیگ مدعی است که همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این قانون وجود دارد و حتی سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ چند روز پیش در مصاحبه‌ای احتمال خرید بلیت استقلالی‌ها از سوی پرسپولیسی‌ها را بعید دانسته و گفته بود: «اگر یک پرسپولیسی بلیت استقلالی بخرد باید برود وسط استقلالی‌ها بنشیند یا برعکس.» 

مصاحبه فتاحی درباره اجرای قانون 90 درصد به 10 درصد سکوها را اینجا بخوانید:

۹۰ درصد سکوهای دربی به استقلال رسید

یک یادآوری ساده از سال گذشته نشان می‌دهد که حتماً الزامی برای نشستن هواداران پرسپولیسی در میان استقلالی‌ها نیست. سال گذشته، پرسپولیسی‌ها که بلیت جایگاه‌های‌شان به فروش رفته بود از جایگاه‌های خالی استقلالی‌ها بلیت خریده بودند که همین اتفاق باعث شد تا در زمان بازی جایگاه آبی‌ها خالی بماند!

این البته بهترین حالت ممکن است. حالا تصور کنید پرسپولیسی‌ها تصمیم بگیرند، بلیت بخرند و اتفاقاً در میان استقلالی‌ها هم بنشینند. می‌توانید تصور کنید که از بین رفتن مرز بین پرسپولیس و استقلالی‌ها، باعث ایجاد چه تنش‌ها و درگیری‌هایی روی سکوها خواهد شد؟ این همان موضوعی است که لزوم افزایش نیروهای امنیتی در این دربی را ثابت می‌کند.

 اجرای قانون 90 درصد در دربی 5 مهر مستلزم افزایش نیروهای امنیتی است

ضمن اینکه اگر همه این خطرات به جان خریده شود و با یک ریسک بزرگ، قانون 90 درصد اجرا شود، در صورت بروز هر حادثه‌ای آیا سازمان لیگ تضمین می‌کند که قانون در بازی برگشت هم اجرا شود؟

آیا به این موضوع فکر کرده است که اگر قانون اجرا و به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها، متوقف شود، چه جنجال بزرگ‌تری از سوی پرسپولیسی‌ها به وجود خواهد آمد؟

البته همه این‌ها دلیل موجهی برای فرار از اجرای قانون نیست. اصلاً اصرار سازمان لیگ به اجرای این قانون هم از آنجا شروع شد که احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا وجود داشت و اگر این اتفاق می‌افتاد، براساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا، راهی جز اجرای قانون 90 درصد در آن بازی وجود نداشت!

آنجا بود که سازمان لیگ به فکر این افتاد که هرچه زودتر این قانون را در لیگ داخلی اجرایی کند تا نواقص برطرف شود و برای اجرای این قانون در بازی‌های آسیایی هم آماده شویم. تأمین زیرساخت‌ها اما از اجرای قانون اهمیت بیشتری دارد و این چیزی نیست که بتوانیم نادیده‌اش بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز