خبرگزاری کار ایران

غلامرضا تاجگردون:

یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به بخش اشتغال اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۳۴۳

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: یک میلیارد دلار اعتبار دیگر از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به بخش اشتغال کشور اختصاص یافت.

به گزارش ایلنا، غلامرضا تاجگردون (رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان غربی گفت: این اعتبار با هدف اجرای طرح‌های اشتغال در حوزه‌های بافت فرسوده، ناوگان فرسوده حمل و نقل و نگهداشت تولید هزینه می‌شود. 

وی اضافه کرد: ساز و کار مربوط به اختصاص این بودجه در راستای ایجاد اشتغال در استان‌های مختلف کشور در دست بررسی است و در آینده نزدیک نهایی می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه بیکاری در حال حاضر از جمله مشکلات کشور است، اظهار داشت: جهت ایجاد فرصت‌های شغلی جدید باید از سرمایه‌های صندوق توسعه ملی، بانک‌ها و بخش خصوصی بهره‌برداری شود. 

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نیازمند توجه ویژه همه نهادها و ارگان‌های ملی است، افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه مناطق محروم به ویژه در این استان ضروری است و باید در این خصوص تمهیدات لازم از سوی مجلس اندیشیده شود. 

جهانبخش محبی نیا اضافه کرد: سیاست‌گذاری بودجه‌ای نیز باید اصلاح و زمینه اختصاص بودجه‌های مناسب به مناطق محروم فراهم شود. 

پیشتر نیز ۱.۵ میلیارد دلار با موافقت مقام معظم رهبری به موضوع اشتغال روستایی و پایدار در کشور اختصاص یافته بود که روند تصویب و اجرای طرح‌های این بخش در حال انجام است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز