خبرگزاری کار ایران

سفیر انگلیس در بغداد طی بیانیه‌ای اعلام کرد؛

همکاری بریتانیا با ایران و آمریکا به منظور بررسی دلایل حوادث بصره

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۹۱۰

سفیر انگلیس در عراق گفت: تیم من و خودم به طور طبیعی با همکارانمان در ایران و آمریکا در ارتباطیم و امیدواریم از این ارتباط در روزهای آتی برای اشتراک اطلاعاتمان درباره واقعیت‌های روزهای اخیر، به دور از پروپاگاندا و تئوری توطئه، بهره ببریم.

به گزارش ایلنا «جاناتان ویلکز» سفیر بریتانیا در عراق بیانیه‌ای را در محکومیت حوادث و خشونت‌های بصره علیه اماکن دیپلماتیک منتشر کرد.

در این بیانیه که در صفحه رسمی سفارت انگلیس در بغداد در فیسبوک منتشر شده آمده است: «ما مانند همه دیپلمات‌ها به طور معمول هرگونه خشونت علیه اماکن دیپلماتیک را مانند آنچه در بصره و بغداد در روزهای اخیر شاهد بودیم، محکوم می‌کنیم.»

دیپلماسی راه مهمی برای جلوگیری از درگیری و مدیریت تنهاست. اما نیازمند فضایی امن برای دیپلمات‌ها است تا بتوانند درک مشترک را بر اساس استانداردهای بین‌المللی ایجاد کنند.

تیم من و خودم به طور طبیعی با همکارانمان در ایران و آمریکا در ارتباطیم و امیدواریم از این ارتباط در روزهای آتی برای اشتراک اطلاعاتمان درباره واقعیت‌های روزهای اخیر، به دور از پروپاگاندا و تئوری توطئه، بهره ببریم.

عراقی‌ها باید مطمئن باشند که تئوری توطه درباره هژمونی آمریکا و ایران در عراق نباید جدی گرفته شود؛ به خصوص بعد از اینکه می‌بینیم مقتدی صدر و ائتلاف سائرون در انتخابات پیروز می‌شوند و وظیفه تشکیل دولت را برعهده می‌گیرند.

راهی که عراقی‌ها در این روزهای پر تنش باید در پیش بگیرند، رویکرد ملی‌گرایی میهن‌پرستانه و ایجاد پل‌های ارتباطی میان اقوام و جناح‌ها است. آنها باید رویکردی قوی و با اعتماد به نفس برای ارتباط و تعامل با خارجی‌ها به عنوان شرکای بالقوه و نه یک تهدید ذاتی در پیش بگیرند.

من به عنوان سفیر بریتانیا، با نیم نگاهی به تاریخ، از عراقی‌ها انتظار دارم از استقلال و حاکمیت سرزمینی‌شان دفاع کنند. من از این اتفاق استقبال می‌کنم چرا که این راهی است که عراق را در روابط با همسایگان و کشورهای قدرتمند در سراسر جهان یاری می‌کند.

من در حال حاضر هیچ کشوری را که خواهان آشوب در عراق باشد، سراغ ندارم. در عوض مشاهده می‌کنم که همه جهان می‌خواهند به عراق کمک کنند که دولتی تشکیل دهد که بتواند منافع مردم عراق را تامین کند نه منافع خصوصی و بعضا مجرمانه.»

همکاری بریتانیا با ایران و آمریکا به منظور بررسی دلایل حوادث بصره

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز