خبرگزاری کار ایران

تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی در گرو اوضاع بصره/ حزب «الحکمه» نیز با نخست‌وزیری مجدد العبادی مخالفت کرد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۵۳۵

جریان الحکمه در عراق نیز همانند ائتلاف‌های «سائرون» و الفتح» مخالفت خود را با ابقای نخست‌وزیر فعلی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، ناآرامی‌ها در بصره که ردپای آمریکایی‌ها در آن جهت تحمیل دور دوم نخست‌وزیری «حیدر العبادی» کاملا مشهود است، مسیر ائتلاف‌های سیاسی برای تشکیل دولت را تغییر داده و احتمال دارد العبادی را از سکانداری کابینه آتی کنار بزند.

روز گذشته، ائتلاف‌های «سائرون» به ریاست «مقتدی صدر» و ائتلاف «الفتح» به رهبری «هادی العامری»، در بیانیه‌هایی جداگانه استعفای دولت العبادی را مطرح کردند.

در بیانیه ائتلاف پارلمانی سائرون آمده است: «پاسخ‌های دولت در جلسه پارلمان درخصوص رخدادهای بصره قانع کننده نبود و ما خواهان استعفای دولت هستیم».

ائتلاف الفتح نیز خواهان استعفای دولت و وزارت‌خانه‌های آن شد.

امروز، نیز جریان الحکمه به ریاست «عمار الحکیم» مخالفت خود را با نخست‌وزیری مجدد العبادی مورد تأکید قرار داد.

«علی البدیری» از رهبران جریان الحکمه در گفت‌وگو با پایگاه خبری‌ «المعلومه»، اظهار داشت: «جریان الحکمه از همان ابتدا هیچ گزینه‌ای را برای تصدی پست نخست‌وزیری معرفی نکرده بود و از هیچ‌یک از نامزدهای این پست نیز حمایت نکرد بلکه اعلام کرد که برای نخست‌وزیر همان مشخصاتی را که مرجعیت برای این پست اعلام کرده، مد نظر دارد».

البدیری تصریح کرد: «العبادی این ویژگی‌‌ها را ندارد و به همین دلیل از سوی ما مردود است به‌ویژه پس از آن‌که ناکامی او و دولتش در مدیریت پرونده بصره ثابت شد».

وی از تمامی جریان‌های سیاسی از جمله سائرون و الفتح خواست تا منافع حزبی و شخصی را، جهت نجات کشور از بحران‌های متعدد کنار بگذارند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که مقتدی صدر، العبادی، جریان الحکمه  و برخی طرف‌های دیگر دیگر، ائتلاف «نواه» را برای تشکیل فراکسیون اکثریت پارلمانی تشکیل داده‌اند ولی با توجه به اوضاع بصره، به نظر می‌رسد مواضع درباره تشکیل فراکسیون اکثریت تغییر کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز