خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توانیر:

ارائه مدل اشتراک گذاری شبکه‌های انتقال و توزیع با بخش خصوصی در روزهای آتی

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۲۳

آرش کردی با اشاره به نقش مهم بخش خصوصی در صنعت برق کشور گفت: در روزهای آینده مدل اشتراک گذاری شبکه‌های انتقال و توزیع صنعت برق با بخش خصوصی به ویژه در بحث فناوری‌های نوین ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، مدیرعامل شرکت توانیر در نشست مشترک وزارت نیرو با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بخش تولید صنعت برق از سال‌ها پیش کنترل پذیر بوده و از راه دور کنترل و پایش انجام می‌گرفته است اما فناوری‌های نوین می‌تواند کمک کند در بخش تعمیرات هم هوشمندسازی ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: امروز ما انرژی‌های تجدیدپذیر را هم در اختیار داریم و لازم است اطلاعات آنها به صورت آنلاین پایش شود.

مدیرعامل توانیر با اشاره به ظرفیت های شبکه انتقال برای بخش خصوصی گفت: ما 124 هزار کیلومتر شبکه در اختیار داریم که می توانیم با استفاده از سیم گارد بالای دکل ها، شبکه ای مطمئن را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. تاکنون در 22 هزار کیلومتر از شبکه این کار انجام شده است.

وی افزود: در بخش انتقال، مهم ترین کار کنترل‌پذیر کردن و پایش دائم شبکه است. البته هم اکنون نیز تکنولوژی هایی داریم اما نیاز به تکنولوژی های بیشتری وجود دارد. ضمن اینکه امکان برداشت اطلاعات در محل یا از راه دور نیز از دیگر اهداف ما در بخش انتقال است که به کمک سند مشترک توسعه کاربردهای فناوری های نوین و بخش خصوصی قابل انجام است.

کردی با بیان اینکه اکثر فعالان بخش خصوصی در حوزه ICT می توانند حساب ویژه ای روی شرکت های توزیع برق باز کنند، عنوان کرد: یکی از طرح های مطرح در این حوزه، طرح جامع اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی است. ما در این بخش 35 میلیون مشترک با 35 میلیون کنتور دایم و هوشمندسازی آن ها از مهم ترین اولویت های ماست.

وی ادامه داد: بحث مدیریت مصرف یکی دیگر از اولویت های ماست. یکی از بزرگ‌ترین ضعف های ما این است که نمی توانیم مصرف را به صورت آنلاین دریافت کنیم و کارهای ما در این بخش سنتی بوده است. همچنین اینترنت اشیا یا IOT، رایانش ابری و تحلیل داده ها از دیگر نمونه های کاررد فناوری های نوین در کشور است. ضمن اینکه اگر ما بتوانیم هرجا که دکل نصب می‌کنیم فیبر نوری هم نصب کنیم، پیشرفت قابل توجهی کرده‌ایم.

کردی با بیان اینکه صنعت برق می تواند محمل خوبی برای بخش خصوصی باشد، گفت: صنعت برق در بخش توزیع، فوق توزیع و انتقال این ظرفیت را دارد که براساس سند مشترک از فناوری های نوین استفاده کند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز