خبرگزاری کار ایران

کارآفرینی مددجوی روستایی با تولید "سویای طعم‌دار" در البرز

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۸۱۷

جوان مددجوی روستایی با حمایت‌ کمیته امداد البرز و راه‌اندازی کارگاه تولیدی "سویای طعم‌دار و جو پرک" ضمن خودکفایی وکارآفرینی برای شش نفر به جلوگیری از مهاجرت روستایی‌‌ها به شهر نیز کمک کرده است.

به گزارش ایلنا، فرزند مددجوی اهل یکی از روستاهای استان البرز بابیان اینکه از سال ۹۲ تحت حمایت کمیته امداد قرار گرفتند گفت: مشکلات خانواده ما با فوت پدرم آغاز شد و مادرم با دو فرزند دانشجو نان‌آورش را از دست داد. پس از مدتی با استفاده از خدمات کمیته امداد و کارکردن من و خواهرم امرار معاش کردیم، تا اینکه به پیشنهاد خواهرم و با توجه به تجربه‌ای که در محل کار خود از بسته‌بندی سویا و جو پرک کسب کرده بود تصمیم گرفتیم یک کارگاه تولیدی"سویای طعم‌دار و جو پرک" در روستا راه‌اندازی و برای جوانان دیگر نیز کارآفرینی کنیم.

وی با اشاره به اجاره مکانی با مساحت سیصد مترمربع برای شروع به‌کار در کارگاه افزود: پس از اجاره فضای‌کار به واحد اشتغال کمیته امداد مراجعه کردیم و با ارائه طرح توجیهی و دریافت مبلغ ده میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اقدام به خریداری دستگاه کرده و کارمان به‌صورت رسمی آغاز شد.

کارآفرین موفق البرزی با بیان اینکه او و خواهرش تحقیقاتی را در زمینه نحوه طعم‌دار کردن سویا انجام دادند ادامه داد: هم‌اکنون در کارگاه روستایی ما سویای طعم‌دار و جو پرک بسته بندی شده و بهداشتی به بازار عرضه می شود و خوشحالم که به‌همراه ما شش نفر از اهالی روستا نیز مشغول به‌کار هستند و من و خانواده‌ام نیز سهمی از جلوگیری مهاجرت روستائیان به شهرها ایفا کردیم.

وی گفت: من تحصیلاتم را در مقطع کارشناسی معماری و خواهرم نیز در مقطع کارشناسی میکروبیولوژی به اتمام رسانده‌ایم و شرایط سخت روزهای پس از فوت پدر و تنهایی مادر را با همّت و تلاش و لطف خدا پشت سر گذاشتیم.

کارآفرین روستایی با تاکید بر لزوم مصرف سویا و اینکه در کشور چین سویا را به‌عنوان ضدّ سم می‌شناسند افزود: سویا مقوّی و بادشکن است. دانه سویا تب‌‌بر است، شیر سویا غذای مفیدی برای کودکان است. نان سویا برای مبتلایان به دیابت بسیار مناسب است زیرا اولاً ارزش غذایی زیادی دارد ثانیا مواد نشاسته‌ای که تبدیل به قند می‌شود در آن کم است. سویا برای مبتلایان به بیماری نقرس، رماتیسم و اشخاصی که بنیه ضعیف دارند بسیار مفید است.

فرآورده‌های سویا برای پیشگیری از سرطان موثر است. به فعالیت روده‌ها و دفع منظم سموم کمک می‌کند و مقدار تری‌گیلیسرید خون را نیز پائین می‌آورد. سویا سنگ کیسه صفرا را شکسته و خارج می‌سازد و برای سلامت روده بزرگ و تنظیم تخلیه و دفع مواد زائد بسیار مفید است.

جوان کارآفرین روستایی در پایان از همه کسانی‌که با حوادث تلخ زندگی نا امید شده و زانوی‌ غم بغل می‌گیرند خواست هیچ زمان دست از توکّل به‌خدا و تلاش بر ندارند چراکه به فرمایش خداوند در قرآن کریم در پس هر سختی آسانی است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز