خبرگزاری کار ایران

با تجلیل از خانواده ۳۰ شهید؛

دومین یادواره 1400 شهید کارگری استان کرمان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۶۷۵

دومین یادواره 1400 شهید کارگری استان کرمان با محوریت تجلیل از 30 خانواده شهید کارگری استان و رونمایی از مستند شهید حسن خالداری برگزار شد.

به گزارش ایلنا از کرمان، رئیس ستاد یادواره شهدای کارگری استان کرمان در دومین یادواره 1400 شهید کارگری استان در پارک مادر، افزود:  قشر کارگر با حضور موثر در خط مقدم و پشت جبهه در دوران دفاع مقدس، نقش بارزی هم در اداره جنگ بلحاظ فنی و هم بلحاظ دفاعی و جنگی داشتند و امروز نیز کارگران در جبهه اقتصادی فعالیت دارند و به نوعی در خط مقدم جنگ اقتصادی هستند.

علی‌اکبر مشرفی با اشاره به وجود 1400 شهید کارگر در استان کرمان گفت: یادواره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از 30 خانواده شهید کارگری که تاکنون مغفول واقع شده اند را به عنوان یکی از محورهای برنامه یادواره در نظر گرفته است و هم چون سال گذشته قصد دارد با تجلیل از خانواده های این عزیزان، به نحوی نسبت به این شهیدان ادای دین کند.

مشرفی اظهار داشت: امشب همچنین از مستند شهید حسین خالداری؛ یکی از کارگران معدن ذغال سنگ کوهبنان که بعد از تحمل سالها درد و رنج ناشی از جراحات جنگ تحمیلی به درجه رفیع شهادت نائل شد؛ رونمایی شد که جزء اولین کارها در نوع خودش است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در این مراسم خاطرنشان کرد: نگاهی تاریخی به سیر انقلاب در ایران نشان از نقش بارز کارگران دارد. چنان که در ابتدای انقلاب با تعطیلی کارخانجات به پیروزی انقلاب کمک کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز با تشکیل شوراهای اسلامی کار، با راه اندازی مجدد کارخانجات به تداوم اتقلاب کمک کردند.

رضا اسماعیلی گفت: کارگران در دوران جنگ نیز با حضور در جبهه های نبرد، با تقدیم خون خود به دفاع از کشور و نظام پرداختند و وجود 14000 شهید کارگری در کشور نشانی بارز از این حضور پررنگ است.

وی افزود: بعد از جنگ تحمیلی، کارگران چه در دوران سازندگی کشور و چه در دوران تحریم ها با مهندسی معکوس و ابداعات در کارخانجات و دیگر مراکز به توسعه و پیشرفت کشور کمک کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز