خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امیرکبیر خبر داد:

برنامه دانشگاه برای قراردادهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۵۶۴

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه در حوزه‌های قراردادهای صنعتی و شرکت‌های دانش بنیان حرکت‌های بسیار خوبی آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا، سیداحمد معتمدی در مراسم بزرگداشت روز کارمند گفت: این دانشگاه اکنون در دو رتبه‌بندی کشور اول و در دو رتبه‌بندی دیگر در جایگاه دوم قرار دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه قرار گرفتن میان 100 دانشگاه برتر جهان تا سال 1404 و تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم از اهداف راهبردی این دانشگاه به شمار می رود، تاکید کرد: با همکاری تمامی اساتید، کارمندان و کارکنان دانشگاه می‌توانیم به این اهداف دست یابیم.

معتمدی عنوان کرد: نیروی انسانی یک سرمایه بسیار مهم است که ما در آن دخیل هستیم و کشور ما در این حوزه بسیار قوی است.

وی اظهار داشت: دانش‌آموختگان و قریب به چهار و نیم میلیون دانشجوی این کشور به طور قطع یک مزیت و فرصت بزرگ برای کشور به شمار می روند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: این نعمت خدادادی سبب شده که ایران به کشور قدرتمند و ریشه‌دار تبدیل شود به نحوی که می‌بینیم قدرتی مانند آمریکا و یا کشورهای منطقه همگی جمع شده‌اند تا بتوانند این توانایی را مهار کنند.

معتمدی اضافه کرد: باید سعی کنیم با مساعدت و تلاش همگانی این فضا را پشت سر بگذاریم و من همچنان امیدوار هستم و به خبرهای منفی این روزها توجه و اعتنایی نمی‌کنم و معتقدم که با برداشتن گام‌های اساسی می‌توانیم مشکلات را برطرف و ایرانی آبادتر را بسازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های موثر دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه های پژوهش و فناوری گفت: پیش‌ازاین دوره دانشگاه امیرکبیر در تولید علم و در بخش کمیت در میان دانشگاه‌های صنعتی رتبه‌های اول و دوم را دارا بود که در این دوره نیز این روند طی شده و همچنان رتبه اول را در بین دانشگاه‌های صنعتی داریم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بخش رتبه‌بندی در حوزه تولید علم و در بخش کیفیت خاطرنشان کرد: پیش از این دوره 4 ساله در این حوزه رتبه راضی‌کننده‌ای نداشتیم که به استناد مراجع ذی صلاح در این زمینه ‌اکنون با فاصله زیادی نسبت به دیگر دانشگاه‌ها در بخش کیفیت تولید علم نیز حائز رتبه اول شده‌ایم.

معتمدی افزود: در بخش قراردادهای صنعتی، در بخش مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان حرکت بسیار خوبی در دانشگاه آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف پژوهش و آموزش نیز گام‌های موثری برداشته‌شده که ماحصل آن سبب ورود دانشگاه در رتبه بندی‌های جهانی است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به پیشرفت‌های این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی عنوان کرد: ما پیش از این در سه رتبه‌بندی اصلی دنیا جایگاهی نداشتیم چرا که این پایگاه‌ها به‌ صورت محدود رتبه‌بندی می‌کنند اما اکنون این دانشگاه جایگاه‌های خوبی در رتبه بندی‌های بین المللی کسب کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز