خبرگزاری کار ایران

حمایت مردمی از دولت ائتلافی آلمان به پایین‌ترین سطح رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۳۸۶

براساس این نظرسنجی که مؤسسه «امنید» انجام داده و روزنامه «بیلد آم زونتاگ» آن را منتشر کرده، حمایت از حزب «دموکرات‌- مسیحی» و اتحادیه «سوسیال‌- مسیحی»، یک درصد کاهش داشته و به ۲۹ درصد رسیده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی که امروز -یکشنبه- منتشر شد، نشان می‌دهد که حمایت از اتحاد محافظه‌کار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و شرکای سوسیال‌- دموکراتش به پایین‌ترین میزان برای یک دولت «ائتلافی» رسیده است. 

دو حزب بزرگ آلمان تابستان پر سوز و گذاری را از سر گذراندند و پس از تظاهرات گروه‌های راست افراطی در شهر «چمنیتز» بار دیگر به خاطر مسئله پناهجویان مورد انتقاد گروه‌های مخالف قرار گرفتنند. 

براساس این نظرسنجی که مؤسسه امنید آن را انجام داده و روزنامه بیلد آم زونتاگ آن را منتشر کرده، حمایت از حزب دموکرات‌- مسیحی و متحدان باواریایی‌شان، اتحادیه سوسیال‌- مسیحی، یک درصد کاهش داشته و به ۲۹ درصد رسیده است. 

این در حالی است که در انتخابات فدرال این دو حزب ۳۲ و ۹ دهم درصد آرا را به خود اختصاص داده بودند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که محبوبیت حزب سوسیال‌- دموکرات به ۱۷ درصد رسیده است. این در حالی است که این حزب توانسته بود ۲۰ و پنج دهم درصد آرا را در انتخابات به خود اختصاص دهد. 

مجموع میزان محبوبیت این سه حزب به ۴۶ درصد رسیده که پایین‌ترین رقم برای این ائتلاف به حساب می‌آید. این در حالی است که این ائتلاف در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ نیز قدرت را در دست داشت.

این نظرسنجی میان دو هزار و ۴۷۲ نفر در تاریخ ۳۰ آگوست تا پنج سپتامبر برگزار شد. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز