خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان:

حمله به خارجی‌ها در آلمان صحت ندارد

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۰۵۹

رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان گفت که نسبت به گزارش‌ها مبنی بر حمله گروه‌های راست به خارجی‌ها در تظاهرات ضدمهاجرتی روزهای گذشته مشکوک است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه گاردین، رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان درباره اظهارات مبنی بر این‌که گروه‌های راست افراطی در طی تظاهرات خشونت‌بار اخیرشان در «چمنیز» به دنبال غیرآلمانی‌ها افتاده‌اند، ابراز تردید کرد. این در حالی است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، نگاهی متفاوت به این قضیه دارد.

«هانس-گئورگ ماسن» رئیس سازمان اطلاعات داخلی آلمان، در مصاحبه‌ای با روزنامه بیلد گفت که اطلاعاتی دارد که براساس آن معتقد است «اطلاعاتی غلط به‌شکلی آگاهانه» منتشر شده‌اند.

وی گفت: «من به این‌که طرفداران راست افراطی در شهر چمنیز به دنبال خارجی‌ها افتاده‌اند مشکوکم. هیچ نشانه‌ای دال بر این وجود ندارد که ویدئویی که چنین مدعایی دارد، موثق و قابل‌اعتماد باشد.»

گروه‌های راست افراطی در شهر چمینز در روزهای گذشته دست به تظاهرات زدند و شعارهای ضدمهاجرتی بر زبان آوردند و برخی نیز سلام نازی دادند که در آلمان حرکتی است غیرقانونی.

در طی این تظاهرات و درگیری گروه‌های راست افراطی و مخالفان‌شان،‌ شماری از مردم و نیروهای پلیس و خبرنگار زخمی شدند.

سیاستمداران آلمانی ماسن را متهم کرده‌اند که به شمار زیادی از شواهد، ازجمله شواهد عینی و تصاویر ویدئویی، بی‌توجه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز