خبرگزاری کار ایران

توافق مرکل و زیهوفر بر سر مسئله پناهجویان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۲۰۵

پس از پنج ساعت مذاکره با صدراعظم، وزیر کشور آلمان به خبرنگاران گفت که پس از توافق با حزب دموکرات‌مسیحی بر سر مسئله مهاجران در سمت خود باقی خواهد ماند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، با حزب اتحادیه سوسیال‌مسیحی باواریا بر سر مسئله مهاجرت به توافق رسید. مرکل پس از روزها تنش، در نهایت با «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان و رهبر حزب سوسیال‌مسیحی، به تفاهم رسید و به بحرانی که گریبانگیر او و دولت ائتلافی‌اش شده بود، پایان داد. این در حالی است که وزیر کشور آلمان پیشتر تهدید کرده بود که از سمت خود استعفا خواهد داد.

زیهوفر، پس از پنج ساعت مذاکره با صدراعظم آلمان، به خبرنگاران گفت که پس از توافق با مرکل و حزب دموکرات‌مسیحی بر سر مسئله مهاجران در سمت خود باقی خواهد ماند.

زیهوفر، هنگام خروج از دفتر مرکزی حزب دموکرات‌مسیحی به خبرنگاران گفت: «پس از مذاکرات فشرده میان حزب دموکرات‌مسیحی و حزب سوسیال‌مسیحی، به توافقی برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی در مرز آلمان و اتریش رسیدیم.»

با وجود آن‌که دولت ائتلافی مرکل از خطر فروپاشی جان سالم به در برد،‌ اما بسیاری از ضعف سیاسی او سخن به میان می‌آورند و درباره آینده او در مقام صدراعظم تردید دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز