خبرگزاری کار ایران

سردار کوثری:

اگر اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی عملی کنیم، مشکلی نخواهیم داشت

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۲۳۱

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: مسئولان باید براساس سیاست‌های کلان نظام کار را جلو ببرند. اگر ما اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی عملی کنیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سردار محمد اسماعیل‌ کوثری عصر امروز در مراسم چهلمین سالگرد بزرگداشت هفدهم شهریور گفت: دنیا کوچک است ولی آثار جنایت‌ها باقی می‌ماند. جنایتکارانی که با حمایت استکبار جهانی بر سر کار آمده بودند، چنان بر مردم می‌تاختند که کسی نمی‌توانست کاری بکند و وضعیت به گونه‌ای بود که حاکمیت مطلق نظام طاغوت مردم را به حساب نمی‌آورد زیرا باید به خواسته ارباب خودش یعنی آمریکا گوش می‌کرد.

وی ادامه داد: امام در سال ۴۲ شاه را نصحیت می‌کرد و می‌گفت با مردم باش ولی کسی که نوکر باشد، این نوکری را در عمل نشان می‌دهد و شاه نیز که در راس این مملکت بود این حرف‌ها را نشنید. وی در سال ۳۲ به کمک امریکا در قدرت باقی ماند و در سال ۵۱ جشن حکومت ۲۵۰۰ را به راه انداخت تا به دنیا نشان دهد قدرت دارد ولی قدرت وی پوشالی بود.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه طاغوتیان انقدر ایران را تحقیر می‌کردند که در جشن ۲۵۰۰ ساله هم غذا را از فرانسه وارد می‌کردند، اظهار داشت: بعد از آن مراسم کذایی حتی تاریخ ایران را عوض کردند و به تاریخ شاهنشاهی تبدیل کردند و می‌گفتند کوروش بخواب که ما بیداریم. اینها همه چیز و همه هستی مملکت را برای خود می‌خواستند اما امام گفت که من خدمتگذار شما هستم و این مسئله به اینجا رسید که مردم با فرمان امام طاقت نیاورده و استارت بعدی سال ۴۲ در سال ۵۶ با شهادت آقا مصطفی کلید خورد و آنقدر سریع بود که دشمن تاب نیاورد و طاقتش آنچنان سرآمد که هر تجمعی را با گلوله جواب می‌داد.

کوثری افزود: در ۱۶ شهریور سال ۵۷ در میدان شهدا در حال شعار دادن بودیم که همه به میدان بیاییم و به شاه نشان بدهیم و این گونه شد که روز جمعه ۱۷ شهریور مردم بر سرکار آمدند. این در حالی بود که شریف امامی بر سرکار آمده بود و او سریعا حکومت نظامی اعلام کرده بود و بیش از یک میلیون نفر با یک حرکت مردم در روز عید فطر به خروش آمده بودند و از این تظاهرات به وحشت افتاده بودند ولی آنها نمی‌خواستند این حرکت ادامه یابد.

وی با بیان اینکه نظام شاه ۱۷ شهریور از حضور مردم طاقت نیاورد و مسلسل‌ها را به سمت مردم گرفتند، تصریح کرد: آن زمان گفتند ۵۵ نفر کشته و ۲۰۱ زخمی در حالی که واقعا چندین هزار نفر شهید شدند به گونه‌ای که جنازه‌ها را به صورت انبوه در کامیون می‌ریختند. با آنکه کشته و زخمی بودند طلبکارانه نیز برخورد می‌کردند و حتی زخمی‌های آن روز را مردم به صورت پنهانی در خانه‌هایشان نگهداری و مداوا کردند.

جانشین قرارگاه ثارالله با قرائت پیام امام پس از ۱۷ شهریور خاطرنشان کرد: دو عامل موجب موفقیت و پیروزی انقلاب شد که تا به امروز تداوم یافته و مسئولان نیز باید به آن توجه کنند. عامل اول، رهبری و ولایت و عامل دوم، مردم ولایتمدار هستند. در همه صحنه‌ها این مسئله جواب داده و همه مسئولان باید خود را با این دو عامل هماهنگ کنند. اگر می‌گویند مردمی هستند، چه بهتر و ما از خدایمان است زیرا امام و رهبری گفته‌اند ما خدمتگذار و خادم مردم هستیم.

کوثری با بیان اینکه از مسئولان این انتظار را داریم که خود را خدمتگذار بدانند، ابراز داشت: مردم در همه صحنه‌ها حضور یافته و همه هستی خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا این نظام و انقلاب به پیش برود زیرا مبنای این نظام براساس اسلام ناب محمدی است و الگویش حکومت حضرت علی (ع) است. انقلاب اسلامی براساس فداکاری و از خودگذشتگی مردم بوده است.

وی اضافه کرد: مردم در هر صحنه‌ای حضور یافته و جان خود را فدا کردند. اینجا وابستگی به خداست و نه کدخدا زیرا کدخدا برای ما کاری نمی‌کند. اگر مردم ما در صحنه آمدند و سینه خود را سپر کردند، برای خدا و برافراشته شدن اسلام ناب بود. باید توجه کنیم اگر این چنین کنیم، امریکا و استکبار جهانی هیچ کاری نمی‌کنند و در مقابل ما قرار می‌گیرند.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه اگر رهبری بر مسئله اقتصاد، کار، صنعت و... تاکید کردند به خاطر رصد دقیق مسائل است، عنوان کرد: مسئولان باید براساس سیاست‌های کلان نظام کار را جلو ببرند. اگر ما اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی عملی کنیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت. امام از همان اول قبل از پیروزی انقلاب، گفت نه شرقی و نه غربی زیرا بیان خدا نیز همین گونه نیست و به همین دلیل با دست خالی پیروز شدیم.

کوثری یادآور شد: در دفاع مقدس نیز همین گونه شد. در دفاع مقدس چه داشتیم. اگر مردم را نداشتیم چه می‌شد. این روزها نیز می‌گذرد زیرا ما چندین مورد مسائلی از این دست را در گذشته داشتیم. در سال ۶۵ که اوج جنگ بود و از همه طرف ما را محاصره کرده بودند و بیش از ۱۰۰ هزار بشکه نفت نمی‌توانستیم صادر کنیم و هر بشکه هشت دلار بود ولی هم جنگ را اداره کرده و هم منافقین را سرکوب کردیم و در جنگ پیروز شدیم ولی الان قیمت نفت نزدیک ۱۰۰ دلار است و یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید با روحیه مردمی و انقلاب مسائل اقتصادی حل شود، بیان کرد: باید به شهدا این پیام را بدهیم که ایستاده‌ایم و راه‌تان را ادامه می‌دهیم و تا آخرین لحظه کوتاه نخواهیم آمد و پشت سر رهبری حرکت کرده و پرچم برافراشته اسلام ناب که از دست امام به رهبری داده شد، به صاحب اصلی‌اش یعنی امام زمان داده خواهد شد. این مسئله ایستادگی می‌خواهد و دشمن که جنگ روانی ایجاد می‌کند، ناامید خواهد شد. آنها بدانند این مرحله پشت سر گذشته خواهد شد زیرا امریکا در هر کجایی که در مقابل ما بوده شکست خورده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز