خبرگزاری کار ایران

روایتی از سوزانده شدن نگاتیو فیلم‌های تهیه‌کننده پیش از انقلاب/کتابی برای مهاجران

asdasd
کد خبر : ۶۶۶۱۳۴

کتاب «علی عباسی تقدیم می‌کند: روایت یک کابوس سی ساله» منتشر شد.

‎به گزارش ایلنا، کتاب «علی عباسی تقدیم می‌کند: روایت یک کابوس سی ساله» نوشته‌ی قصیده گلمکانی توسط نشر چشمه منتشر شد.

‎علی عباسـی شـاید برای متولدان پس از انقلاب نامی ناآشنا باشد، ولی برای هم‌نسل‌های پدران‌شان سمبلی از موج نو سینمای ایران است که باری نوستالژیک و مثبت دارد. «علی عباسـی تقدیـم می‌کند» عبارتی بود که برای هر فیلمـی اعتبار می‌آورد؛ جمله‌ای کـه ابتدای فیلم‌هایی مانند حسن‌کچل، رضاموتوری، تنگنا، تنگسیر، رشید، نازنین، پنجره، سوته‌دلان و... آمده و در ذهن سینمادوستان ایرانی ماندگار شده است. برخی از بزرگان سینمای ایران آغاز کارشان در دفتر او، سازمان سینمایی پیام، بوده؛ ازجمله علی حاتمی و عباس کیارسـتمی. برخی دیگر هم مثل امیر نادری، مسـعود کیمیایی و جلال مقدم گام‌های دوم یا سوم‌شان را در پیام برداشتند.

‎خواننده به احتمال زیاد توقع خواندن خاطرات عباسی از دوران تهیه‌ی فیلم‌ها و مسائل مربوط به سینما را دارد که البته اشاراتی به آن شده ولی موضوع اصلی کتاب، مربوط به خبر سوزانده شدن نگاتیو فیلم‌هایش است که باعث دگرگونی احوالش و سپس مهاجرت او شد.

‎این کتاب به نوعی درباره‌ی دغدغه‌های کسانی است که ناخواسته از حرفه‌ی مورد علاقه‌شان دور افتاده‌اند و در مواردی مجبور به مهاجرت شده‌اند. «علی عباسی تقدیم می‌کند» نه فقط برای سینماگران که هم ‌چنین برای مهاجران نوشته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز