خبرگزاری کار ایران

روایت داستانی ویلیام.اس. باروز از زندگی با گربه‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۳۶۶

کتاب «گربه درون» نوشته ویلیام.اس. باروز توسط نشر چشمه منتشر می‌شود.

مهدی نوید مترجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین کارها و ترجمه‌هایش گفت: تا همین یکی دو هفته آینده کتاب «گربه درون» توسط  نشر چشمه منتشر می‌شود. این رمان نوشته ویلیام.اس. باروز است که از پایه‌گذاران شرح‌حال‌نویسی در ادبیات آمریکا است و به نظرم تاکنون در ایران مهجور بوده و کسی آنقدر این نویسنده را نمی‌شناخته است. یعنی آنقدری که باید این نویسنده به مخاطب ایرانی معرفی نشده و کارهایش به فارسی ترجمه نشده است.

او ادامه داد: این رمان هم درواقع جزو معدود کارهایی است که می‌شد از باروز منتشر کرد و تقریبا دیگر کارهای او همه مشمول اصلاحات و حذفیات و سانسور جدی می‌شوند. خود این کتاب یک رمان کوتاه است که مثل بقیه کارهای او اتوبیوگرافیک است و به نوعی درباره گربه‌ها و عشقش به گربه‌هاست. درواقع او در این اثر زندگی‌اش در کنار گربه‌ها را به صورت یک اثر روزنگاری روایت کرده و در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. البته در عین حال فضای دوره‌ای که باروز در آن زندگی می کرده نیز در این رمان ترسیم می‌شود و خیلی موضوعات را می‌توان از دل همین کتاب متوجه شد. احتمالا این اثر برای آن‌هایی که با حیوانات سروکار دارند یا خودشان از یک حیوان خانگی مراقبت می‌کنند جالب و خواندنی باشد.

نوید همچنین از انتشار ترجمه مجموعه داستانی تازه از بکت خبر داد و گفت: پروژه بکت که توسط نشر چمشه منتشر می‌شود نیز همچنان ادامه دارد و فکر می‌کنم تا پایان سال یک مجموعه داستان دیگر از بکت منتشر شود. مجموعه داستانی که تاکنون در ایران ترجمه و منتشر نشده و 8 داستان کوتاه را شامل می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز