خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

معاونت‌های دانشجویی دانشگاه‌ها، سازمان خدمات دانشجویی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۳۰۶

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: با هدف ارتقای جایگاه و اختیارات معاونان دانشجویی، معاونت های دانشجویی به سازمان خدمات دانشجویی در داخل دانشگاه و با ردیف بودجه مستقل تغییر ساختار می‌دهند.

به گزارش ایلنا، مجتبی صدیقی در شصت و دومین گردهمایی معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دانشگاه تهران اظهار داشت: هدف از تغییر ساختار معاونت های دانشجویی کم کردن دغدغه مدیریت های دانشگاهها در خصوص مسائل رفاهی و تغذیه و پرداختن بیشتر به مسائل آموزشی و پژوهشی است.

وی افزود: فاز نخست این تغییر ساختار از سال تحصیلی جدید آغاز می شود و در این مرحله بدون تغییر عنوان سازمانی، معاونت های دانشجویی دارای مدیر مالی مستقل شده و اختیارات بیشتری کسب می کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان اظهار اشت: تغییر ساختار معاونت های دانشجویی به سازمان، از سال ۱۳۹۸ عملی می شود و سازمان برنامه و بودجه ردیف اعتباری مستقلی به آنها می دهد البته این استقلال، مطلق نیست و سازمان خدمات دانشجویی دانشگاهها وابسته به دانشگاهها خواهند بود و از مصوبات هیات امنا تبعیت خواهند کرد.

وی با اشاره به نزدیکی آغاز سال تحصیلی و فراهم کردن امکانات برای دانشجویان گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، سازمان امور دانشجویان درصدد است با همکاری ستاد تنظیم بازار دولت، اقلام تغذیه ای عمده مانند برنج و گوشت را از منابع اصلی تامین و در اختیار دانشگاهها بگذارد.

صدیقی افزود: در بحث تغذیه، سازمان امور دانشجویان از تنوع تغذیه دانشجویان حمایت می کند و در این راستا به ایجاد رستوران های مکمل در کنار غذاخوری های دانشگاهی کمک می کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به نقش تشکل های داوطلبانه دانشجویی در کمک به مدیریت های دانشگاهی گفت: تقویت شوراهای صنفی و کانون های همیار مراکز مشاوره از برنامه های سازمان امور دانشجویان است.

وی ضمن قدردانی از دانشگاه شیراز برای برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان در سال جاری گفت: سال آینده مسابقات یونیورسیاد جهانی دانشجویان در ایتالیا برگزار خواهد شد و حضور قوی در این مسابقات نیازمند برنامه ریزی است.

صدیقی، توجه به ورزش، تندرستی و نشاط دانشجویی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: به زودی رتبه بندی سالن های ورزی دانشگاهها به اتمام رسیده و با کمک سازمان امور دانشجویان سالنهای ورزشی با رتبه پایین، تعمیر و تجهیز خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز