خبرگزاری کار ایران

با کسب ۲ رتبه برتر صورت گرفت؛

درخشش استان اردبیل در جشنواره ملی چارسوق

asdasd
کد خبر : ۶۶۵۲۴۶

اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با کسب دو رتبه برتر در جشنواره ملی چارسوق خوش درخشید.

به گزارش ایلنا، نادر فلاحی تصریح کرد: در راستای تکالیف ابلاغی از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور دو مراسم شب فرهنگی در قالب سری برنامه های چارسوق در برج میلاد تهران توسط این استان برگزار شد.

وی افزود: در برگزاری این برنامه ها سازمان میراث فرهنگی، شهرداری تهران و برج میلاد مشارکت داشتند و در اولین سری برنامه چارسوق 31 استان از جمله اردبیل حضور یافتند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ادامه داد: در اولین برنامه که با اجرای موسیقی و مراسم آیینی در مترو آزادی تهران همراه بود، بیش از پنج هزار هموطن حضور یافته و از چهره های شاخص فرهنگی و هنری تجلیل شد.

فلاحی ادامه داد: در پی برگزاری موفق این برنامه و استقبال کم نظیر هموطنان، اردبیل در گروه سه استان برتر انتخاب و به همراه 9 استان دیگر مکلف به برگزاری دومین شب فرهنگی در برج میلاد شد.

وی تصریح کرد: در دومین شب فرهنگی استان اردبیل نیز که با حضور هزاران هموطن همراه بود، برنامه های شاد موسیقی، حرکات آیینی و مراسم نمادین عروسی عشایر اجرا شد و از چهره های شاخص فرهنگی هنری همچون جمشید هاشم پور و اتابک نادری تجلیل به عمل آمد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تاکید کرد: این دو مراسم توانست گوشه ای از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان را معرفی کرده و فرصتی جهت معرفی قابلیت های میراث معنوی و گردشگری فراهم سازد.

به گفته فلاحی حضور موفق استان اردبیل موجب شد تا رتبه برتر جشنواره به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اختصاص یابد.

این جشنواره که به مدت 40 شب در برج میلاد برگزار شد، فرصتی جهت معرفی توانمندی های استان ها بود.

در این رویداد فرهنگی نادر فلاحی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به عنوان مدیر برتر استانی انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز