خبرگزاری کار ایران

تعیین روزی در تقویم برای پوشیدن پوشاک سنتی مهدی‌شهر و احیای آئین‌های محلی

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۷۶۰

سرپرست میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر گفت: می‌توانیم روزی در تقویم برای پوشیدن پوشاک سنتی مهدی‌شهر و احیای آئین‌های محلی تعیین کنیم.

به گزارش ایلنا، محمدتقی اعرابی (سرپرست میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان مهدی‌شهر) در دیدار با رئیس شورای شهر مهدی‌شهر پیشنهاد تعیین یک روز از سال را برای استفاده از پوشاک سنتی، اصیل محلی و ایل سنگسر توسط مهدی‌شهری‌ها ارائه کرد.

 او گفت: در این روز، شهروندان مهدی‌شهری می‌توانند با پوشیدن پوشاک اصیل سنگسری و اجرای آئین‌های محلی، زمینه احیاء آداب و رسوم اصیل مهدی‌شهر را فراهم کنند.

اعرابی خواستار مشارکت برای تهیه ساختمان و راه اندازی موزه مهدی‌شهر شد و گفت: ثبت بناها و خانه‌های تاریخی و مرمت بناهای تاریخی به صورت مشارکتی به طور جدی آغاز شده است.

وی بر حمایت از تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی با خرید و حمایت از تولیدات هنرمندان، ایجاد فرصت‌های جدید گردشگری در مهدی‌شهر و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری به وجود آمده در شهر تاکید کرد.

رضا اصیل‌منش (رئیس شورای شهر مهدیشهر) نیز در این دیدار خواستار مرمت هر چه بیشتر آثار تاریخی مهدی‌شهر به ویژه آب‌انبارها و مشارکت در برگزاری جشنواره گل‌های داوودی مهدی‌شهر شد.

او پیشنهاد برگزاری جشنواره‌های جدید، ثبت تولیدات عشایری به ویژه اقلام مختلف لبنیات به نام ایل سنگسر و شهر مهدی‌شهر و ثبت خانه‌های تاریخی منحصر به فرد و تملک بناهای تاریخی با ارزش را ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز