خبرگزاری کار ایران

مهمانان جشنواره از موزه اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» بازدید کردند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۰۸۰

مهمانان جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک از موزه اپرای عروسکی گروه تئاتر«آران» به سرپرستی بهروز غریب‌پور بازدید کردند.

به گزارش ایلنا، اولین نوبت بازدید از موزه اپرای عروسکی گروه تئاتر «آران» امروز یکشنبه ۴ شهریور با حضور تعدادی از مهمانان داخلی و نیز گروه تئاتر افغانستان که در بخش بین‌الملل جشنواره نمایش عروسکی حضور دارد، برگزار شد.

در این بازدید که در حاشیه جشنواره نمایش عروسکی برگزار شد، مرضیه سرمشقی و علی ابوالخیریان دو تن از اعضای این گروه نمایشی، ابتدا حاضران را به پشت صحنه این گروه هدایت کردند و توضیحاتی درباره جایگاه قرار گرفتن بازی‌دهندگان و شیوه نورپردازی این گروه ارایه کردند.

سپس حاضران به موزه عروسک‌ها رفتند و از نزدیک با عروسک‌های این گروه نمایشی و نیز شیوه هدایت آنها توسط بازی‌دهندگان آشنا شدند. در این بازدید، اعضای گروه «آران» توضیحاتی درباره شیوه ساخت و ساز عروسک‌ها و استفاده از مواد مختلف مانند گچ، سیلیکون، سیمان و ... برای ساخت و ساز صورت و بدن عروسک، قالب‌گیری عروسک‌ها،طراحی و دوخت لباس‌ها، طراحی و ساخت موی عروسک‌ها و... ارایه دادند.

در این موزه که در تالار فردوسی دایر است، عروسک‌های گروه تئاتر «آران» که طی ۱۴ سال فعالیت این گروه تئاتری در زمینه اجرای اپراهای عروسکی، ساخته شده‌اند، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

گروه تئاتر «آران» به سرپرستی بهروز غریب‌پور طی ۱۴ سال فعالیت در زمینه اجرای اپراهای عروسکی، آثاری همانند اپرای عروسکی رستم و سهراب، حافظ، سعدی، مولوی، عاشورا، خیام و... را در تالار فردوسی روی صحنه برده است.

این گروه همچنین اپرای عروسکی «خیام» را امروز و فردا (۴ و ۵ شهریور) راس ساعت ۲۱ در بخش مهمان ویژه جشنواره نمایش عروسکی تهران ـ مبارک روی صحنه می‌برد.

این نمایش ساعت ۲۱ و به مدت ۱۲۰ دقیقه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز