خبرگزاری کار ایران

هیات مدیره جدید خانه تئاتر معرفی شد/انتخاباتی همراه با حاشیه

asdasd
کد خبر : ۶۳۰۰۱۵

مجمع عمومی خانه تئاتر ایران و انتخابات هیات مدیره مرکزی این خانه شب گذشته (۱۲خرداد) همراه با حاشیه‌هایی در تئاتر شهر برگزار شد و در نهایت ظهر امروز با پایان شمارش آراء، نتایج نهایی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پس از شمارش صندوق‌های رای، نادر برهانی‌مرند، ایرج راد، حمیدرضا نعیمی، محمودرضا رحیمی، کوروش نریمانی، اصغر همت، بهزاد فراهانی، مسعود دلخواه، مریم کاظمی، محمد امیر یاراحمدی به عنوان هیات مدیره جدید و مهدی قلعه و آرش دادگر به عنوان بازرس انتخاب شدند.

شب گذشته مجمع عمومی خانه تئاتر برای برپایی انتخابات هیات مدیره با بیش از یک ساعت و نیم تاخیر و حواشی متعددی برگزار شد. اسماعیل خلج به عنوان رئیس سنی جلسه، مجید قناد و مجید گیاهچی به عنوان ناظر و زندیش حمیدی به عنوان منشی جلسه انتخابات خانه تئاتر انتخاب شدند. این جلسه با ۱۰۶۲ رای قانونی (۷۳۲ تن حاضر و ۳۳۰ رای وکالتی) رسمیت یافت. در انتخابات شب گذشته، ۳۸ نفر برای هیات مدیره و بازرس نامزد شده بودند که به هریک حداکثر ۳دقیقه فرصت معرفی داده شد.

پس از صحبت‌ها و ارائه گزارش از سوی اصغر همت (مدیرعامل خانه تئاتر) و مهدی قلعه (بازرس)، کاندیداهای هیئت مدیره به ترتیب حروف الفبا و سپس کاندیداهای بازرسی به ترتیب حروف الفبا هر یک به مدت سه دقیقه سخنرانی کرده و به معرفی خود پرداختند. پس از رای‌گیری و صرف افطاری، مجمع به اتمام رسید و شمارش آراء درسالن اجتماعات خانه تئاتر با حضور هیئت رئیسه، بازرس خانه تئاتر، کاندیداها یا نماینده آنها و بازرسین انجمن‌ها انجام شد که تا صبح امروز (۱۳ خرداد) به طول انجامید.

اصغر همت در گزارش خود با بیان اینکه در سال ۹۶ مبلغ ۹۴۳ میلیون تومان پول در اختیار داشته‌اند که شامل با پولی که داشتند، دریافتی‌ها و همچنین سود سپرده بانک ملی می‌شد، گفت: از این مبلغ، ۴۴۳ میلیون تومان بابت حقوق و دستمزدها پرداخت شد.

مدیرعامل خانه تئاتر خاطرنشان کرد: در کل با پرداخت هزینه‌ها ۹۶۵ میلیون تومان تا ۲۸ اسفند ۹۶، مانده بود که در سال جاری تاکنون مبلغ مانده در حساب خانه تئاتر، یک میلیارد تومان شده است.

همت تصریح کرد: خانه تئاتر پراهمیت‌ترین، مشروع‌ترین و مهم‌ترین نهاد صنفی تئاتر است؛ بی‌انصافی است که ۱۸ سال عملکرد خانه تئاتر را زیر سوال ببریم و بگوییم که کاری نکرده است.

او مهم‌ترین اتفاق ۲ سال اخیر را «شورای داوری خانه تئاتر» خواند که به بسیاری از شکایات رسیدگی و آنها را حل کرده است و گفت: ۱۶ شرکت بیمه پیشنهادهای خود را برای ارایه خدمات به اعضای خانه تئاتر مطرح کردند که از میان آنها به صرفه‌ترین انتخاب می‌شود.

همت با بیان اینکه «همبستگی میان ما و دولت بد نیست» و و نیز با تاکید بر اینکه «مهم تئاتر است، بعد خانه تئاتر و بعد هنرمندان تئاتر» گفت: ما ۲ جا در ردیف بودجه دولت قرار گرفتیم و ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای موزه و خانه تئاتر دریافت کرده‌ایم.

مهدی قلعه، بازرس خانه نیز در ادامه با اشاره به اینکه در صندوق هنر پولشویی و اختلاس رخ داده و اصغر همت گزارش آن را در هیأت مدیره به آنها ارائه کرده بود اما در اینجا آن را مطرح نکرد، گفت: شرایط طوری است که ما الان بدهی آن اختلاس را می‌دهیم.

قلعه ادامه داد: سال ۹۵ برای بیمه تکمیلی حق عضویت ۷۴ هزار تومان بود که ما بیش از ۹۰ هزار تومان پرداخت کردیم و به دلیل همین تفاوت حق عضویت ۲۳ میلیون تومان به حساب خانه تئاتر رفته است که باید در این رابطه توضیحی داده شود چون برای حسابداری سوال شده که این رقم ۲۳ میلیون تومان را چه کند.

ازجمله حاشیه‌های این مراسم اعتراض حمید صفایی (عضو خانه تئاتر) به حضور مجید گیاهچی روی صحنه بود. پس از انتخاب گیاهچی از سوی مهدی قلعه (بازرس) به عنوان یکی از دو ناظر انتخابات، حمید صفایی در اعتراض به این انتخاب، روی صحنه رفته و قصد پایین آوردن گیاهچی را داشت که با دخالت اصغر همت و دیگران، درگیری خاتمه پیدا کرد. البته اعتراض‌های صفایی به اینجا ختم نشد و هنگام صحبت‌های 38 کاندیدا، حرف امیر اسمی را هنگامی که می‌خواست از نقاط ضعف خانه تئاتر بگوید، قطع کرد که این کار او با واکنش حاضران مواجه شد. در کنار اینها، ایرج راد هم به‌عنوان یکی از کاندیداها از زمان کوتاه سه دقیقه‌ای برای معرفی و صحبت گلایه کرد. همچنین وقتی مهدی قلعه بازرس خانه تئاتر به ارائه گزارش عملکرد دو ساله می‌پرداخت، اصغر همت به صحبت‌های او درباره اختلاس در خانه تئاتر و دریافت حق بیمه اضافه از هنرمندان معترض شد و گفت: چون این مسئله اثبات نشده به آن در گزارش عملکرد خود اشاره نکرده است.

آرای نامزدهای هیات مدیره و بازرسان به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر است:

ژاکلین آواره: ۵۳

ابراهیم اثباتی: ۸۴

امیر اسمی: ۳۰۴

محمدامیر یاراحمدی: ۳۵۲

نادر برهانی‌مرند: ۵۵۶

حمید پورآذری: ۳۳۶

رویا تیموریان: ۲۴۲

صادق حدادی: ۴

ایرج راد: ۵۳۹

محسن حسینی: ۳۱

محمدمهدی خاتمی: ۳۵

محمدرضا خاکی: ۱۱۳

رضا دادویی: ۱۶۶

مسعود دلخواه: ۳۹۸

شهاب راحله: ۷۳

محمودرضا رحیمی: ۴۲۳

سلما سلامتی: ۲۴۶

علیرضا غفاری: ۸۸

بهزاد فراهانی: ۴۰۲

امیرعباس قلیچ‌لو: ۷

مریم کاظمی: ۳۹۸

پرستو کرمی: ۸۵

شکرخدا گودرزی: ۱۷۰

منظر لشگری: ۱۹

مسعود موسوی: ۵۶

کوروش نریمانی: ۴۴۲

فرزانه نشاط‌خواه: ۳۳

حمیدرضا نعیمی: ۴۷۰

اصغر همت: ۴۴۱

هوشمند هنرکار: ۲۴۵

بازرسان:

ناصر آویژه: ۵۹

آرش دادگر: ۳۹۰

علیرضا درویش‌نژاد: ۱۶

مسعود رحیم‌پور: ۱۰۶

مهدی قلعه: ۴۴۴

مجید کریمی: ۲۴

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز