خبرگزاری کار ایران

مصباح مطرح کرد:

ضرورت تبدیل شهرستان‌ها به قطب هنری/ موزه سینما در رشت راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۷۹۵

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر راه‌اندازی موزه سینما در رشت، گفت: مهمترین دغدغه یافتن مکانی مناسب در شأن موزه سینما است که نیازمند تعامل سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر مصباح با اشاره به تمرکز زدایی هنر از مرکز استان اظهار کرد: فعالیت‌های هنری باید در سراسر استان توسعه یابد و از مرکزیت رشت خارج و به سمت شهرستان‌ها هدایت شود.

وی با اشاره به اجرای تئاتر شهروند در لاهیجان که به یک برند ملی تبدیل شده است، گفت: این امر نشان‌دهنده این است که اگر به ظرفیت و پتانسل شهرستان‌ها، حمایت دستگاه‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی توجه شود، می‌توان هر شهرستانی را در یک بعد هنری برجسته و به قطب هنری استان تبدیل کرد.

مصباح با اشاره به فعالیت تخصصی آموزشگاه‌های آزاد هنری در استان، تصریح کرد: آموزشگاه‌های هنری استان بسیار قوی بوده و می‌توانند خود برگزارکننده جشنواره‌های عظیمی باشند.

وی به جشنواره فیلم و عکس کاسپین اشاره کرد و افزود: این جشنواره قابلیت تبدیل شدن به جشنواره ملی را دارد و باید آن را در تقویم هنری کشور ثبت کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تأکید بر راه‌اندازی موزه سینما در رشت، گفت: مهمترین دغدغه یافتن مکانی مناسب در شأن موزه سینما است که نیازمند تعامل سایر دستگاه‌ها می‌باشد.

وی ادامه داد: استان گیلان دارای شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار در رشته‌های هنری و دارای چهره‌های ملی است و راه‌اندازی این موزه موجب شناسایی مفاخر استان در سینمای کشور می‌شود.

مصباح در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در رشت همزمان با سراسر کشور گفت: استقبال از این جشنواره بی نظیر بود و به برخی فیلم‌ها سکانس ویژه اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: این استقبال نشان‌دهنده ظرفیت استان در برگزاری جشنواره‌های ملی است و باید مطالبه‌گری ایجاد شود.

مصباح با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند، تصریح کرد: با اجرای طرح «سینما سلام» مطالبه‌گری در استان ایجاد شده و در قالب این طرح، بیش از هشت هزار نفر به تماشای فیلم نشستند.

وی با اشاره به بحث کیفی سینماها تصریح کرد: باید سالن‌های سینما دارای امکانات و تجهیزاتی در خور شأن مخاطبان باشد اما اکثر سینماهای استان وضعیت خوبی ندارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: متاسفانه سالن‌های سینمای استان یا دارای مالکینی خارج از کشور بوده و یا به دلیل شرایط اقتصادی دچار مشکل هستند و سینماداران از شرایط اقتصادی راضی نیستند.

وی به پرداخت تسهیلات جهت بازسازی سینماهای استان اشاره و بیان کرد: اعتبارات ویژه‌ای جهت بازسازی و تجهیز سینماها اختصاص داده شده که یک سوم توسط سینماداران، یک سوم به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک سوم هم از طریق اعتبارات استانی تامین می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز