خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کم‌تحرکی در جامعه موجب بروز بیماری‌های غیر واگیر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۱۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اکنون شاهد کم تحرکی در سطح جامعه و بروز بیماری‌های غیر واگیر هستیم و گسترش فرهنگ ورزش می‌تواند علاوه بر پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها، سالمندی با نشاطی را برای ما رقم بزند .

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک در جمع برگزیدگان سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویی کشور از این دانشگاه، با تاکید بر ترویج ورزش و فرهنگ سلامتی برای ارتقا سلامت جامعه، اظهار داشت: توجه ویژه به مقوله نشاط اجتماعی و به خصوص توسعه فرهنگ ورزش در بین دانشجویان در دستور کار دانشگاه قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان کسب مقام قهرمانی در رشته تکواندو و شطرنج را باعث افتخار خواند و افزود: امروز روز خوبی برای دانشگاه است که از شما افتخار آفرینان حوزه ورزش تقدیر می‌کند، دانشگاه دارای پتانسیل های خوبی در حوزه های مختلف است اما فرصت بسیار محدود است.

وی با غرورآفرین خواندن ورزش‌های قهرمانی، آن را نشان‌دهنده ظرفیت‌های دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور، در دانشگاه های تیپ دو، به عنوان دانشگاه اول مطرح شد.

 یوسف زاده چابک در پایان با اشاره به سبک زندگی امروز خاطرنشان کرد: اکنون شاهد کم تحرکی در سطح جامعه و بروز بیماری های غیر واگیر هستیم، در این زمینه توسعه و گسترش فرهنگ ورزش می تواند علاوه بر پیشگیری از بروز برخی بیماری‌ها، سالمندی با نشاطی را برای ما رقم بزند چرا که ذخیره سالمندی در دوران جوانی رقم می‌خورد.

اردوی ورزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با همت معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه برگزار شد، در این خصوص کاروان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بدست آوردن مقام قهرمانی در رشته تکواندو و شطرنج، توانست رتبه یازدهم کشوری را آن خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز