خبرگزاری کار ایران

خالد جعفری مطرح کرد:

پرداخت ۵۰ درصد بهای گندم خریداری شده به کشاورزان کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۴۱۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۵۰ درصد بهای گندم (در حدود660میلیارد تومان) به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا ، خالد جعفری در جشن شکرگذاری گندم در شهرستان دهگلان اظهار داشت: در سال زراعی جاری 558 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم بوده که از این میزان  525 هزار هکتار مزارع دیم بوده که 98 درصد آن به صورت مکانیزه کاشت داشت و برداشت شده است.

وی یادآور شد: ۵۰ درصد بهای گندم (در حدود660میلیارد تومان) به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

جعفری با اشاره به فعالیت 94 مرکز خرید گندم شامل 73 مرکز خرید سازمان تعاون روستایی و 21 مرکز خرید بخش‌خصوصی تاکید کرد: 450 هزارتن گندم خریداری شده را این مراکز از کشاورزان خرید کرده اند.

وی افزود: با توجه به بارش مقدار باران مناسب در بهار و مدیریت خوب و کاشت به موقع، شرایط را برای تولید و برداشت گندم بیش از پیش‌بینی‌های ما بوده است.

رئیس جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در عملیات برداشت گندم 1650 کمباین فعالیت داشته‌اند تا برداشت گندم به موقع انجام شود از این تعداد کمباین‌ها 650 دستگاه آن مهاجر بوده اند.

جعفری گفت: 117 اکیپ کنترل افت و ریزش گندم داشته‌ایم و از دستگاه‌های نیو هلند در برداشت از مزارع استفاده شده تا ریزش کمتری در برداشت گندم داشته باشیم .

جعفری به‌کارگیری از شیوه‌های نوین کشاورزی، اطلاع رسانی و ارتباط مسئولان با کشاورزان، همکاری و تعامل بسیار خوب کشاورزان با جهادکشاورزی را موجب پیشرفت مزرعه داران بخصوص گندمکاران دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز