خبرگزاری کار ایران

کشف ۱۴ شی عتیقه با قدمت هزاره سوم پیش از میلاد مسیح در جیرفت+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۸۵

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت از کشف ۱۴ شی عتیقه در این شهرستان خبر داد و گفت: اشیاء کشف شده مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد است.

به گزارش ایلنا، حسین سلامی با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با تمام قدرت با قاچاقچیان اشیاء عتیقه برخورد خواهد کرد، اظهار داشت:پس از انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی از سوی اطلاعات سپاه جیرفت،مشخص گردید قاچاقچیان عتیقه قصد مبادله یک محموله میلیاردی عتیقه را دارند.

وی افزود:بلافاصله دادستانی رسیدگی به موضوع و جلوگیری از انتقال اشیای عتیقه را دردستور کار قرار داد و دستورات قضائی لازم صادر گردید و تیمی از نیروهای اطلاعات سپاه به منطقه که واقع در یکی از روستاهای کوهستانی و ییلاقی شهرستان جیرفت بود اعزام شدند.

دادستان جیرفت عنوان کرد:در این عملیات تعداد ۱۴ شی عتیقه مربوط به عصر هزاره سوم قبل از میلاد کشف و ضبط گردید و قاچاقچیان اشیای عتیقه با توجه به کوهستانی بودن و صعب العبور بودن منطقه اقدام به فرار می نمایند.

سلامی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در در دستور کار قرار گرفته است،افزود:از این تعداد اشیا کشف شده بنا بر نظر کارشناس میراث فرهنگی در شهرستان جیرفت اصالت ۸ شی عتیقه تائید و قدمت آنها مشخص و اصالت و قدمت تعداد ۶ شی دیگر مشکوک اعلام گردید و جهت بررسی دقیق تر به کارشناسان میراث فرهنگی استان ارسال شده اند.

این مقام قضائی در رابطه با مشخصات اشیای کشف شده،گفت:در بین اشیای کشف شده مواردی از جمله تیغه هلالی شکل داس ، سر پیکان فلزی ، درفش مفرغی ، حلقه مفرغی ، شی سپری شکل فلزی ،شی فلزی سه قمتی ، دکمه سنگی ،شی فلزی مخروطی شکل مشاهده می گردد

وی گفت: کشف این گونه اموال فرهنگی و اشیاء تاریخی در شهرستان جیرفت بیانگر تمدن و صبغه فرهنگ این منطقه می باشد و محافظت از این میراث فرهنگی و تاریخی بر همگان لازم است .

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در پایان از همکاری و حساسیت مردم نسبت به مسائله میراث فرهنگی ومساعدت در جهت کشف اشیا عتیقه تشکر کرد

شایان ذکر است این سومین کشف اشیا عتیقه طی چند هفته گذشته در شهرستان جیرفت می باشد که تاکنون جمعا ۲۸ قطعه شی عتیقه کشف و ضبط گردیده است .

کشف ۱۴ شی عتیقه با قدمت هزاره سوم پیش از میلاد مسیح در جیرفت+عکس

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز