خبرگزاری کار ایران

چکناواریان: دیوانه‌ها دنیا را می‌سازند و عاقلان خراب می‌کنند+عکس

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۶۱۲

اکران افتتاحیه و خصوصی فیلم مستند سینمایی ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ با حضور جمع زیادی از اهالی فرهنگ و هنر، موسیقی و سینما شامگاه شنبه ۱۰ شهریور در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد توحیدی با خوشامد گویی به حاضران گفت: خوشحالیم که در هاشور  برای دومین بار یک فیلم خوب و فرهنگی را به‌صورت همزمان و جهانی و از طریق اینترنت اکران می‌کنیم.

علی مرادخانی (مدیرعامل موزه موسیقی ایران) نیز طی سخنانی با اشاره به روند ساخت فیلمی درباره لوریس چکناواریان گفت: یکی از فیلم‌هایی که در دنیا ساخته می‌شود ساخت فیلم از زندگی روزانه و عادی یک هنرمند است اما متاسفانه در ایران کمتر به این امر پرداخته شده است.

وی ادامه داد: بعد از تأسیس موزه موسیقی در سال ۸۸ تصمیم گرفتیم ساخت چند فیلم از چهره‌های مختلف هنری را شروع کنیم زیرا معتقدیم اینگونه فیلم‌ها می‌ماند و اگر امروز به خوبی کار نکینم بعدها تأسف خواهیم خورد که چه لحظات خوبی وجود داشته است و ما آنها را ثبت  و ماندگار نکردیم.

مرادخانی ادامه داد: فیلم‌های درباره لوریس چکناواریان، فرهاد فخرالدینی، خانم ملک پور و همایون خرم ساخته و آماده نمایش است و امیدوارم با همکاری هاشور به‌زودی اکران شود.

وی ادامه داد: طرح و پیشنهاد ساخت فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ سال ۹۰ همراه با سیدعباس سجادی مطرح شد و بکتاش آبتین نیز سال ۹۱ با حداقل بودجه و کمترین امکانات با عشق و علاقه این فیلم را ساخت.

وی ادامه داد: باید ساخت چنین فیلم‌هایی به خصوص درباره چهره‌های حوزه موسیقی و نمایش و تئاتر و هنرهای تجسمی ادامه پیدا کند.

بکتاش آبتین کارگردان فیلم نیز با خوشامدگویی به مهمانان گفت: در فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ تلاش کردیم تا چکناواریان را همانگونه که هست با همان صفا و صمیمت و کودکی درونش نشان بدهیم.

وی ادامه داد: من در زمان ساخت این فیلم و معاشرت با چکناواریان بسیار لذت بردم زیرا او هنرمندی است که با انسان درونش تفاوتی ندارد.

لوریس چکناواریان نیز طی سخنانی گفت: روزی که به من گفتند می‌خواهیم از زندگی تو یک فیلم بسازیم ترسیدم زیرا بسیار سخت است و ما هروز در حال تغییر هستیم و وقتی فیلمی درباره فردی ساخته می‌شود او را مانند تابلوی نقاشی و عکس در زمانی فیکس و ثابت می‌کنیم و وقتی افراد در هر زمان این فیلم را تماشا کنند تصور می‌کنند که فرد در فیلم  امروز نیز همان شکلی است که در فیلم است.

وی ادامه داد: من در این فیلم برای پاسخ به سؤالات هیچ فکری نمی‌کردم و از قبل آمادگی نداشتم و در لحظه جواب می‌دادم تلاش کردم دیروزم با روزی که از این دنیا قرار است بروم فرقی نکند. من کودک هستم و هیچ زمانی دوست ندارم از این کودکی خارج شوم زیرا دنیای که خارج از کودکی است لذتی برای زندگی ندارد و همیشه در قلبم کودک هستم.

چکناواریان افزود: فیلم ۱۳ اکتبر ۱۹۳۷ درباره یک آدم دیوانه است و من همیشه گفته‌ام که دیوانه‌ها دنیا را می‌سازند و عاقلان خراب می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز