خبرگزاری کار ایران

سایه جنگ گیشه سینماها را سرد نکرد/ «پیرپسر» در صدر

سایه جنگ گیشه سینماها را سرد نکرد/ «پیرپسر» در صدر

چراغ سینماها در سایه جنگ خاموش نشد و بنابر آمار ثبت‌شده فیلم‌های در حال اکران به پشتوانه ظرفیت بلیت‌فروشی آنلاین عملکرد قابل‌قبولی در زمینه جذب مخاطب در این ایام ملتهب داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، در حد فاصل ۲۳ خرداد تا ۶ تیرماه که جنگ تحمیلی ۱۲ روزه رژیم صهیونیستی بر سر کشور سایه انداخته بود، مجموع فروش سینماها از مرز ۲۳.۵ میلیارد تومان عبور کرد که ماحصل فروش قریب به ۳۴۲ هزار قطعه بلیت بود. از این فروش سهم سامانه‌های آنلاین ۱۴.۵ میلیارد تومان بوده که سینماتیکت با فروش ۱۱ میلیارد تومانی سهم ۸۰ درصدی از این بازار داشت.

فیلم «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی با فروش ۸.۵ میلیارد تومانی و جذب ۱۱۰ هزار مخاطب به سینماها رکوردار تماشا در این مقطع بحرانی بود که از این تعداد بیش از ۶۵ هزار مخاطب اقدام به تهیه بلیت آنلاین از سینماتیکت کردند.

در رتبه دوم فروش هم فیلم «صددام» به کارگردانی پدرام پورامیری قرار دارد که با وجود توقف چند روزه اکران فیلم‌های کمدی در هفته نخست جنگ، در مجموع قریب به ۶ میلیارد تومان فروش داشت و ۹۰ هزار مخاطب را به سالن‌های سینما کشاند که از این تعداد ۴۰ هزار قطعه بلیت از طریق «سینماتیکت» به فروش رسید.

فیلم «سلام علیکم حاج آقا» ساخته حسین تبریزی دیگر فیلم کمدی روی پرده در سایه جنگ بود که در مجموع ۳۶ هزار مخاطب را به سینماها کشاند و ۲.۳ میلیارد تومان فروش کرد. سهم «سینماتیکت» از فروش آنلاین این فیلم، فروش ۱۴ هزار قطعه بلیت بوده است.

«خانه ارواح» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده هم در طول این ایام ۱.۶ میلیارد تومان فروش و ۲۳ هزار مخاطب داشت که از مجموع بلیت‌های آنلاین فروخته شده برای این فیلم، «سینماتیکت» با ۱۲ هزار قطعه، بیشترین سهم را داشته است.

فیلم اجتماعی «بی‌سروصدا» به کارگردانی مجیدرضا مصطفوی هم موفق شد قریب به ۵ هزار مخاطب را به سینماها بکشاند و فروش ۳۶۰ میلیون تومانی را در گیشه خود ثبت کند. از مجموع مخاطبان این فیلم ۲ هزار نفر از طریق «سینماتیکت» اقدام به تهیه بلیت کرده‌اند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز