خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات:

پیروزی در نبرد اقتصادی دشمن نیازمند همدلی است

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۷۸۳

وزیر اطلاعات گفت: دشمنان ملت ایران از همه ابزارهای ممکن برای تشدید تنگناهای اقتصادی استفاده می کنند، برای برون رفت از این چالش‌ها و پیروزی در این کارزار باید با همدلی و وحدت در برابر آنها بایستیم.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید محمود علوی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد از توابع استان فارس بیان داشت: شرایط کنونی اقتصادی کشور را با مدارا و هم افزایی همگانی می‌توانیم پشت سر بگذاریم و به همین سیاست دولت برای حمایت از کارآفرینان و صیانت از نیروی انسانی، منابع مالی و همه ظرفیت‌های صنعتی و اقتصادی با جدیت دنبال می‌شود. 

وزیر اطلاعات ادامه داد: در برابر اراده استوار مردم ایران، هیچ مانع و رادعی نمی‌تواند قد علم کند و با تکیه بر ایمان مردم، درایت رهبر انقلاب و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از این مرحله دشوار نیز عبور خواهیم کرد. شگرد دشمن در شرایط کنونی، ایجاد یاس، ناامیدی و تشدید اختلافات بین ملت است. مخالفان عزتمندی ایرانیانیان راغب نیستند تا حرکت بر مدار استقلال سیاسی و اقتصادی دنبال شود و به همین دلیل دشمنان نظام ما هر گامی که برای توسعه اقتصادی ایران برداشته می‌شود برنمی‌تابند و این موضوع برای آنها نگران کننده است. 

وی گفت: پیشرفت روند عملیات اجرایی ساخت مجتمع آلومینیوم جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در مقایسه با ابتدای سال ۹۷ بسیارخوب است و امیدواریم به همت متخصصان و مدیران صنعتی، در آینده نزدیک شاهد افتتاح فاز نخست این مجتمع باشیم.

وزیر اطلاعات، همچنین بر حمایت از سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی به‌ویژه فعالان و تولیدگرانی که در شرایط فعلی با تکیه بر بن مایه‌های اعتقادی و معنوی برای استواری اقتصاد ملی می کوشند، تاکید کرد. 

اسماعیل تبادار استاندار فارس نیز در این بازدید با اشاره به نقش سازنده تکمیل صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد، برای رفع برخی موانع با هدف شتاب بخشیدن به ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز، قول همکاری داد. 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد و یکی از مدیران مجتمع آلومینیوم جنوب نیز با ارایه گزارشی از فرآیند فعالیت در این مجتمع و سایر صنایع مستقر در منطقه تاکید کردند که با وجود تنگناهای فرارو با جدیت پیگیر نهایی شدن عملیات اجرایی صنایع در حال احداث این منطقه هستند. 

در ادامه این بازدید با حضور وزیر اطلاعات، طرح تولید بتن و آسفالت گرم با ظرفیت تولید سالیانه ۱۵۰هزار تن انواع محصولات بتنی و ۳۰۰ هزار تن آسفالت گرم در منطقه ویژه اقتصادی لامرد به صورت رسمی به بهره برداری رسید. 

برای احداث و تکمیل این طرح ۲۰۰میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است. 

بنا به گفته مسئولان منطقه ویژه اقتصادی شهرستان لامرد، امکان تولید سالانه آلومینیوم با ظرفیت حدود یک میلیون تن، سیمان با ظرفیت ۱۰میلیون تن، منیزیم با ظرفیت ۶۰هزار تن، نیروگاه سیکل ترکیبی، نیروگاه خورشیدی، پتروشیمی با ظرفیت سالانه پنج میلیون تن، پالایشگاه میعانات گازی، زنجیره تولید بوتان، تولید پروپیلین از پروپان، صنایع پشتیبان، صنایع پایین دست فولاد در این منطقه فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز