خبرگزاری کار ایران

بندپی در افتتاحیه مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دماوند مطرح کرد:

دولت در روزهای آینده برنامه‌های حمایتی خود از کارگران و حداقلی‌بگیران را اعلام می‌کند

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۲۵۴

در طول دوران ۵ ساله ریاست علی ربیعی بر وزارت کار، وی با توجه به شناخت عمیقی که از جامعه کارگری داشت، برای حمایت از آنها در وزارتخانه نهادینه کرد که ارائه خدمات سلامت برای ارتقای روحیه و جسم کارگران، که اگر آنها در مسیر زندگی با مخاطره بهداشتی مواجه شدند، بتوانند به موقع آن را دریافت کنند، گسترش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، همزمان با آغاز هفته دولت، سالن چندمنظوره مجتمع فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان دماوند، طی مراسمی با حضور انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی)، محمدحسین مقیمی (استاندار تهران)، حاتم شاکرمی (مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران)، مجید صفری (فرماندار شهرستان دماوند) و قاسم میرزایی نیکو (نماینده حوزه انتخابیه دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی) افتتاح شد.

انوشیروان محسنی بندپی (سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: با گسترش فضاهای ورزشی، می‌توانیم جامعه را از آسیب‌های اجتماعی دورتر سازیم.

وی با بیان اینکه توسعه فضاهای ورزشی یکی از استراتژی‌های راهبردی وزارت کار است، گفت: در طول دوران ۵ ساله ریاست علی ربیعی بر وزارت کار، شاهد این بودیم که وی با توجه به شناخت عمیقی که از جامعه کارگری، روابط و سرمایه اجتماعی آن داشت، رویکردی را در راستای حمایت از آنها در وزارتخانه نهادینه کرد. گسترش ارائه خدمات سلامت برای ارتقای روحیه و جسم کارگران که اگر آنها در مسیر زندگی با مخاطره بهداشتی مواجه شدند، بتوانند به موقع آن را دریافت کنند. این امر از طریق ۳۵۰ مرکز ارائه خدمات بهداشتی درمانی سرپایی و حدود ۶۰ الی ۷۰ بیمارستان با خدمات مستقیم و همچنین خرید خدمات با استاندارد از مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی که سازمان تامین اجتماعی برای آنها بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد صرف کرده، فراهم آمده است. 

بندپی اظهار داشت: این مجموعه دویست و نود و یکمین مجموعه ورزشی است که به دیگر مجموعه‌های ورزشی فرهنگی دیگر دارد اضافه می‌شود. نگاه دولت هم اینگونه است که زمینه و شرایط و حمایت‌های همه‌جانبه اجتماعی برای حداقلی‌بگیران جامعه فراهم آورد که آنها زندگی بهتری را تجربه کرده، نقش بیشتر و کارآمدتری در افزایش تولید و فعالیت‌های گروهی ایفا کنند. 

وی تاکید کرد: باتوجه به شرایط ظالمانه‌ای که استکبار جهانی برای کشور ما ایجاد کرده، رییس دولت قصد دارد طی احتمالا یک یا دو روز آتی، برنامه‌های حمایت اجتماعی گسترده‌ای را در راستای حمایت از کارگران، حداقلی‌بگیران و کسانی که در تولید ثروت نقش ایفا می‌کنند، اعلام کند.

وی اشاره کرد: در استان تهران، ۳،۲۰۰،۰۰۰ هزار نفر دارای دفترچه تامین اجتماعی به صورت رسمی و ۶۰۰ الی ۷۰۰ هزار نفر به شکل غیررسمی شاغل هستند. با در نظر گرفتن این آمارها، می‌توان گفت تقریبا ۴ میلیون نفر در این استان، اشتغال به فعالیت اقتصادی دارند. تلاش داریم همه را برخوردار از دفترچه تامین اجتماعی کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان، گفت: امیدواریم روز‌به‌روز شاهد گسترش چنین فضاهایی که به سلامت تن و نشاط جامعه کارگری می‌افزایند، به‌خصوص برای ۴ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی در استان تهران، باشیم.

دولت در روزهای آینده برنامه‌های حمایتی خود از کارگران و حداقلی‌بگیران را اعلام می‌کند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز