خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

تصمیم‌‌گیری مقامات با پایگاه ملی اطلاع‌‌‌‌‌‌‌رسانی قوانین و مقررات شفاف‌‌‌‌سازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۹۳

مراسم رونمایی از پایگاه ملی اطلاع‌‌‌‌‌‌‌رسانی قوانین و مقررات کشور با حضور وزیر دادگستری، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و دبیر هیات دولت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، لعیا جنیدی در این مراسم گفت: همیشه راجع به دو موضوع صحبت می‌شود و آن حاکمیت و شفافیت قانون است که رئیس‌‌‌‌جمهور در آنها موفق بوده است. کاری که انجام شده و امروز آن را رونمایی می‌کنیم، قدم به سمت این دو هدف است

وی با بیان بیان اینکه نسخه‌‌‌‌‌ای قدیمی از این پایگاه وجود داشت، اظهار داشت: همکاران ما در معاونت تعیین مقررات نسخه آزمایشی این پایگاه را آغاز کردند که رونمایی نشد و تقریبا طی هشت ماه گذشته عیب‌‌‌‌های آن بهبود پیدا کرده است که امروز پایگاه خبری است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند. 

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از مردم قوانین را نمی‌‌‌دانند و پایگاه‌‌‌‌‌های اطلاع‌‌‌رسانی‌‌‌های موجود قابل دسترسی همه مردم نیست، تصریح کرد: بخشنامه‌‌‌‌‌‌هایی که وزرا صادر می‌کنند، همه و همه مقرراتی است که برای کشور تعیین می‌‌‌شود. باید پایگاهی باشد که مردم بتوانند مطلع شوند و عموم مردم بتوانند بفهمند و دسترسی داشته باشند. در واقع، این دو هدفی که گفتم توسط این پایگاه اجرایی می‌‌‌شود. 

جنیدی با بیان اینکه تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌‌سازی مقامات با این سامانه شفاف‌‌‌‌سازی می‌شود، خاطرنشان کرد: اعلام می‌‌‌شود موقعیت‌‌‌‌ها چیست، در واقع مسیر مقررات شفاف‌‌‌سازی می‌‌‌‌شود. لایحه شفافیت دولت که به ما ابلاغ شده، در وقت اضافی که برای ما تعیین کردند، هرکس بخواند، متوجه می‌‌‌شود چه کار سامان‌‌‌یافته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای است، من فکر می‌کنم لایحه جامع شفافیت هم هدف شفافیت را به درستی دنبال می‌‌‌‌‌‌‌‌کند. 

وی افزود: ما بر عمل تکیه کردیم. هرکس که مقررات‌‌‌‌گذاری می‌‌‌کند، همه مشمول این شفافیت می‌‌‌شوند و شامل مقررات‌‌‌‌گذاری می‌‌‌شوند. در اینجا فلسفه‌‌‌ای تعیین کردیم که مجموع مقررات شفاف باشد. این پایگاه خبری پشوانه این اصل است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور اضافه کرد: تمهیداتی انجام شده که این پایگاه حتی از پایگاه اطلاع‌‌‌رسانی دولت هم سریع‌‌‌تر عمل کند. انتظاراتی که دولت از مردم و مردم از دولت دارند، در این پایگاه در معرض عموم قرار می‌گیرد.

جنیدی با تاکید بر اینکه ما در این پایگاه دو فلسفه مهم که دو ماموریت مهم رئیس‌‌‌جمهور است را مدنظر قرار دادیم که آن هم شفافیت و حاکمیت قانون است، ابراز داشت: قانون حاکم نمی‌شود مگر اینکه همه مردم به آن دسترسی داشته باشند. معاونت در همه ابعاد به دنبال شفافیت است. این پایگاه مسیر تصمیم‌‌‌گیری و تصمیم‌‌‌‌سازی مسئولان را شفاف می‌‌‌کند و در موقعیت‌‌‌های مختلف فرد اعلام می‌‌کند من در این موقعیت این تصمیم را می‌‌‌گیرم. رونمایی از این سامانه به همین علت است که مردم اول قوانین مربوط به خود را بدانند. 

وی با تاکید بر اینکه مقررات‌‌‌‌‌‌‌گذاری در کشور ما خیلی گسترده است، بخشنامه‌‌‌‌‌‌‌ها، تصویب‌‌‌‌نامه‌‌‌‌ها از جمله آنها هستند، عنوان کرد: به جز لایحه تعارض منافع که مسیر تصمیم‌‌‌‌‌‌‌‌سازی مدیران را شفاف می‌‌‌کند، معاونت حقوقی برای شفافیت در سایر حوزه‌‌‌ها هم تلاش خواهد کرد. 

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تمام مصوبات دولت، سازمان‌‌‌ها و نهادهای وابسته به دولت و مجلس در این پایگاه اطلاع‌‌‌‌‌رسانی می‌‌‌‌‌شود، یادآور شد: سعی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود تا سایر مراجع که با ما قراردادگذاری خواهند کرد هم به این پایگاه بپیوندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز