خبرگزاری کار ایران

جنیدی:

باید از ظرفیت جوانان در اداره کشور استفاده کرد/ بررسی‌های جامع معاونت حقوقی روی لایحه شفافیت و تدوین شاخص‌های آن

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۱۴۰

معاون حقوقی رئیس‌جمهور تاکید کرد: نیروهای متخصص، جوان و تحصیلکرده فراوانی در کشور وجود دارند که باید در اداره کشور از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، لعیا جنیدی در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی که روز شنبه تشکیل شد، با اشاره به اهتمام معاونت حقوقی رئیس‌‌‌جمهور به هم‌اندیشی با مدیران حقوقی دستگاه‌های اجرایی درخصوص مهم‌ترین مسایل حقوقی گفت: معتقدیم با مشارکت و هم‌اندیشی می‌توان مسایل و موضوعات حقوقی را با نگاه جامع و کاملی مورد بررسی و تصویب قرار داد.

وی توجه به مفاهیم و بنیادهای نظری در اصلاح و توسعه نظام حقوقی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه مبانی نظری نسبتاً یکپارچه‌ای در این خصوص ایجاد نشده است، لذا باید در روند اصلاح توسعه نظام حقوقی، رابطه آن با حوزه‌های مختلف را به دقت ترسیم کرد.

معاون حقوقی رئیس‌‌‌جمهور با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نیروی انسانی متخصص، تصریح کرد: نیروهای متخصص، جوان و تحصیلکرده فراوانی در کشور وجود دارند که باید در اداره کشور از ظرفیت آنها استفاده کنیم و هر اندازه که امکان‌پذیر باشد، مردم را در مدیریت و اداره کشور، مشارکت دهیم و ضمن تلاش برای به وجود آوردن نیروی انسانی توانمند، بهترین فرزندان کشور را به همکاری در دولت دعوت کنیم.

جنیدی شفافیت را قطب‌نمای هنجارها دانست و خاطرنشان کرد: معاونت حقوقی رئیس‌‌‌جمهور روی لایحه شفافیت و تدوین شاخص‌های آن، بررسی‌های جامعی انجام داده است و مقرر شده این لایحه تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را در بر بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر دستگاه‌های مختلف در موضوع شفافیت، اقدامات جدید اجرایی در مسیر شفاف‌سازی انجام دهند، می‌تواند، اهمیت بسزایی داشته باشد و سرمایه اجتماعی را تقویت می‌کند.

در این نشست نحرینی و عباسی از مسئولان معاونت حقوقی ریاست‌‌‌جمهوری گزارشی در خصوص لایحه شفافیت و موضوع اجرایی کردن بند «خ ماده (۱۱۳) قانون برنامه ششم» ارایه و سپس معاونان حقوقی دستگاه‌های اجرایی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را در خصوص این موضوعات مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز