خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آتش‌نشانی دزفول به ایلنا خبر داد:

هفت‌فوتی بر اثر غرق شدن در رودخانه دز طی سال جاری

asdasd
کد خبر : ۶۶۲۰۳۳

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرستان دزفول گفت: طی سال جاری هفت نفر بر اثر غرق شدن در رودخانه دزفول فوت شدند.

عبدالحسین معظم‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تایید این خبر گفت: طی سال جاری تاکنون هفت نفر در رودخانه دز در  دزفول  بر اثر غرق شدن فوت شدند.

وی افزود: این آمار نسبت به فوتی‌های سال گذشته در این رودخانه کاهش پیدا کرده است. 

معظم‌فر عنوان کرد:به‌رغم اینکه شهرداری این شهرستان در تمامی مناطق خطرناک  دز تابلوی شنا کردن ممنوع نصب کرده و تمامی هشدارهای سازمان آتش‌نشانی این شهرستان باز هم افراد زیادی در این مناطق جهت شنا اقدام کرده و متاسفانه تعدادی دچار حادثه و قربانی می‌شوند.

وی با اشاره به دو منطقه این رودخانه به نام‌های "علی کله" و "پارک رعنا" که شهرداری اقدام به ساختن کانال آب کنار این رودخانه جهت استفاده خانواده‌ها اقدام کرده افزود:‌ تاکید ما این است خانواده‌ها جهت حفظ ایمنی خود و اعضای خانواده از این کانال‌ها استفاده کرده چرا که شرایط شنا در رودخانه دز با آب‌هایی که راکدو استخر شنا فرق می‌کند و در آن ممکن است حادثه تلخی برای این عزیزان اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی دزفول با اشاره به حادثه گروه گردشگری منطقه چال کندی در سال گذشته افزود: متاسفانه  این گروه در این منطقه اقدام به شنا کردند که دچار حادثه شده و پنج نفر فوت کردند و جسد یکی از آنها علی‌رغم 35 روز گشت زدن نیروهای امدادی و غواصی این سازمان تاکنون پیدا نشده است.

معظم‌فر ادامه داد: در شهرستان دزفول علاوه بر رودخانه دز که حادثه‌ساز است کانال‌های آبیاری سازمان آب و وزارت نیرو با عمق دو الی سه متر وجود دارند که مشکل را حادتر کرده. افراد در فصول گرم سال به دلیل خنکی آب آنها اقدام به شنا در داخل این کانال‌ها می‌کنند که متاسفانه عده‌ای نیز از این طریق غرق و کشته می‌شوند.

وی با توجه به اینکه رودخانه  دز از هر دو سمت جهت شنا آزاد است و مسیر طولانی را شامل می‌شود گفت: به طور مثال اگر یک منطقه از این رودخانه پنج متر باشد درواقع با توجه به دو سمت بودن آب 10 متر منطقه خطر برای افراد شناگر داریم و این رودخانه مانند دریا نیست که از یک سمت دارای ساحل باشد.

معظم فر در پایان تاکید کرد: خانواده‌ها به تابلوهای هشدار شنا ممنوع توجه کنند و در داخل کانال‌های کنار رودخانه جهت شنا کرده و در هنگام شنا افراد حتما از جلقه نجات استفاده کنند که دیگر شاهد حوادث تلخ این‌چنینی نباشیم.
 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز