خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

فرهنگ علوی و رضوی باید در ذهن، فکر و رفتار ما متجلی شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۶۵۸

استاندار مازندران گفت:فرهنگ علوی و رضوی باید در ذهن، فکر و رفتار ما متجلی شود.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی در جشنواره کتابخوانی رضوی ضمن تبریک ایام با سعادت دهه ولایت و امامت، با اشاره به این که فرهنگ علوی و رضوی باید در ذهن، فکر و رفتار ما تجلی یابد، افزود: مشکلات ما متاثر از فاصله گرفتن از فرهنگ اصیل ماست و هر چقدر بتوانیم به فرهنگ اصیل خود بازگردیم و به آن مقید باشیم به سرمنزل سعادت می رسیم.

اسلامی با اشاره به این که اگر به محتوای واقعی فرهنگ رضوی و علوی بازگشت و در آن عمیقا تامل کنیم، ناهنجاری ها از جامعه ما رخت برخواهد بست، عنوان کرد: فرهنگ علوی، الگویی است که کاهش آسیب ها، رشد فرهنگی و بهبود زندگی ما در ابعاد مختلف فراهم می کند.

استاندار مازندران، با بیان این که الگویی که در زندگی انتخاب می کنیم اگر از سیره علوی و رضوی تبعیت نکند، ما را به سمت سعادت رهنون نخواهد کرد، گفت: الگو و سبک زندگی ریشه در نهاد فکری ما دارد که از مکتب فکری اسلام نشات گرفته است و می تواند ما را در مسیری قرار دهد که به صورت مستمر موجب شکوفایی شود.

مقام عالی دولت در مازندران، با اشاره به این که کتاب ما را با مفاهیم؛ آشنا و باور ما را تنظیم می کند و در پی آن رفتار ما را هدایت می نماید و این، همان فرآیندی است که ما را در مسیر سعادت قرار می دهد، خاطرنشان کرد: فرهنگ علوی و رضوی و ترویج کتابخوانی، آسیب پذیری جامعه ما را در برابر القائات و تهاجمات فرهنگی که از سوی دشمنان صورت می گیرد، کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به این که نسل آینده بیش از گفتار، تحت تاثیر رفتار ما قرار خواهد داشت، افزود: باید باور دینی و اندیشه علوی و رضوی در رفتار ما تجلی پیدا کند.

استاندار با بیان این که ثبت نام 81 هزار مخاطب در جشنواره کتابخوانی رضوی در مازندران، نشانه رشد کتاب و کتابخوانی در جامعه ماست، یادآور شد: زمینه رشد و گسترش کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ابزار فرهنگی مصونیت آور باید بیش از پیش فراهم شود. 

در این مراسم؛ با حضور استاندار مازندران از نفرات برتر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی مازندران با اهداء لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز