خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

تعداد هتل‌های چهار و پنج ستاره را به ۲۸۰ می‌رسانیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۵۳۰

علی اصغر مونسان گفت: ۱۹ هزار پروژه در حال ساخت با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان نشان از اهتمام دولت به گردشگری دارد. تا قبل از دولت یازدهم ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره در ایران وجود داشت که در حال حاضر به ۱۵۸ هتل رسیده که با اقداماتی می‌خواهیم آن را به ۲۸۰ برسانیم. برگزاری این نشست‌ها می‌توانند به معرفی استان‌هایی همچون همدان و همین طور کشور کمک کنند و ناشناخته‌های ما را بیش از پیش معرفی کند به این صورت سبب رونق این صنعت شود.

 گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان میراث فرهنگی و معاون رئیس جمهور در کنفرانس بین‌المللی همدان پایتخت گردشگری آسیا گفت: در سال ابتدایی دولت دوازدهم شاهد رویدادهای ارزنده‌ای در کشور بودیم که تحرک آن باعث مسرت‌مان است. تبریز ۲۰۱۸، نمایشگاه‌های فاخر مشترک و حالا همدان ۲۰۱۸ همه از رویدادهای مهم گردشگری هستند که در این دولت اجرایی و باعث توسعه گردشگری شده‌اند. امروز مدیران توسعه پایدار در دنیا اعتقاد ویژه‌ای به صنعت گردشگری و توسعه پایدار آن دارند چراکه امروز این صنعت به رتبه سوم جهان رسیده و این مسیر رشد پرشتاب ادامه دارد.

وی افزود: اگر به میزان گردشگران در سال ۱۹۵۰ نگاه کنید از ۲۵ میلیون گردشگر تجاوز نمی‌کند ولی این میزان در سال گذشته به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر رسیده است همین موضوع نشان می‌دهد که گردشگری به موتور محرک دنیا تبدیل شده و نشان از پرشتاب بودن آن دارد و براساس نظر کارشناسان گردشگری در سال‌های آینده نیز به رشد خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در کشور ما گردشگری سه بخش مهم اقتصادی اجتماعی و فرهنگی را در برمی‌گیرند در بخش اقتصادی ارزآوری و ایجاد اشتغال با سرمایه کم و سرعت بالا نسبت به سایر بخش‌ها و همین طور مهم تر از آن این موضوع بود که این صنعت می‌تواند عامل تحرک همه بخش‌های اقتصادی کشور باشد که برای نمونه می‌توان از ایام نوروز در این زمینه نام برد. همچنین در بخش اجتماعی که اهمیت بالایی دارند یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها توزیع عادلانه ثروت بوده که بسیاری به واسطه این صنعت و با اندک سرمایه توانسته‌اند میلیاردر شود. همچنین در این بخش نه تنها از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری شده بلکه در حال حاضر مهاجرت معکوس اتفاق می‌افتد که این موضوع سبب تحرک و ایجاد اشتغال در روستاها شده است. موضوع بعدی در این بخش امید و نشاط اجتماعی است که باعث شور و نشاط در جامعه می‌شود.

وی افزود: در بخش فرهنگی نیز ما کشوری هستیم که در ساخت تمدن جهانی نقش داشتیم و تاریخ بزرگی داریم ولی هنوز نتوانستیم این ظرفیت را به خوبی معرفی کنیم البته هر گردشگری که در این سال‌ها وارد کشور ما شده در برگشت از ایران تبدیل به یک سفیر فرهنگی برای کشور ما شده‌اند.

وی افزود: به ازای هر ۱۰ شغل در دنیا یک شغل به حوزه گردشگری مربوط است که همین موضوع یکی از عوامل اصلی است که سبب آن شده تا یکی از اولویت‌های مهم دولت قرار گیرد. ایران ظرفیت‌های بسیاری در حوزه گردشگری دارد ۳۴ هزار اثر ثبت ملی شده و ۲۳ اثر جهانی نشان از همین موضوع دارد. در حال حاضر نیز توجه سرمایه‌گذاران در این صنعت با توجه به بازار خوب به آن جلب شده است و همین موضوع فرصتی است که با آن می‌توانیم گردشگری را گسترش دهیم و به افق ۲۰ میلیون گردشگر در سال که گفته‌ایم برسیم.

وی افزود: ۱۹ هزار پروژه در حال ساخت با سرمایه‌گذاری ۴۳ میلیارد تومان نشان از اهتمام دولت به گردشگری دارد و همین‌طور تلاش این است که ۱۲۰۰ پروژه تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد. تا قبل از دولت یازدهم ۱۲۵ هتل چهار و پنج ستاره در ایران وجود داشت که در حال حاضر به ۱۵۸ هتل رسیده که با اقداماتی می‌خواهیم آن را به ۲۸۰ برسانیم. برگزاری این نشست‌ها می‌توانند به معرفی استان‌هایی همچون همدان و همین طور کشور کمک کنند و ناشناخته‌های ما را بیش از پیش معرفی کند به این صورت سبب رونق این صنعت شود.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود همدان ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری کشورهای آ‌سیایی با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، مونسان و دبیر کل مجمع کشورهای آسیایی و دیگر مسئولان رونمایی شد و به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز