خبرگزاری کار ایران

نگاهی به "صفر و یک" کوروش سرمدی در گالری ویستا؛

بعضی از این آدم‌ها هیچکس نیستند

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۹۵

عیسی جباری، نقاش، در دو جمله درباره نمایشگاه "صفر و یک" نوشته است: بعضی از این آدم ها هیچکس نیستند، بعضی از این آدم‌ها هیچکس هستند.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه "صفر و یک" کوروش سرمدی که این روزها در گالری ویستا به تماشا گذاشته شده، با مجموعه‌ای از پرتره‌ها شکل گرفته است؛ کوچک‌اند اما در تعداد زیاد دیوار را چون موزاییکی از چهره‌ها فرش کرده‌اند یک جور اجتماع روی دیوار است.

کوروش سرمدی درباره این فیگورها گفت: در این میان آدم‌هایی را می‌بینید که هنرمند، ورزشکار، سیاستمدار، دانشمند و... هستند و از سوی دیگر پرتره‌هایی وجود دارند که کسی آنها را نمی‌شناسد و به راحتی از کنار آنها می‌گذریم. همه این افراد برای من عدد "یک" هستند که به دنیا آمده، کار خود را انجام داده و از دنیا رفته‌اند یا هنوز در قید حیات هستند. در بین این پرتره‌ها تصویرهای خالی را هم می‌بینید که اینها افرادی هستند که هنوز به دنیا نیامده‌اند و اینها را "صفر" در نظر گرفتم.

عیسی جباری، نقاش، در دو جمله درباره این نمایشگاه نوشته است: بعضی از این آدم ها هیچکس نیستند، بعضی از این آدم‌ها هیچکس هستند.

سرمدی با اعتقاد به آنکه هیچ یک از فیگورهایش مانند دیگری نیست، اذعان داشت: در این مجموعه تلاش کردم خودم را تکرار نکنم. در هر یک از کارها فضاسازی و ساخت و ساز متفاوتی وجود دارد و سعی کردم در هر کدام تجربیات مختلف داشته باشم و میان پرتره و زمینه به شکل‌های مختلف ارتباط برقرار کنم. بعضی از آثار تا حدودی ساخت و ساز دارند و بعضی خیلی آزاد هستند، اما در نهایت تفاوت آنها با آثار قبلی من کاملا مشهود است.

سرمدی درباره روند آموزش خود اظهار کرد: در دوره کیوریتوری سکو، اساتید با بررسی آثار هر شخص آنها را هدایت می‌کنند و بعد از گذشت چند جلسه تکلیف همه شرکت کنندگان و خط سیر هنری که دنبال خواهند کرد مشخص است. ما بر اساس علایق خود جلو رفتیم اما این بار طوری به سوژه خود پرداختیم که با کارهای قبلی ما متفاوت باشد و خودمان را تکرار نکنیم. نحوه کار کردن ما پخته‌تر شد و شیوه ارائه آثارمان تغییر کرد، ولی سلیقه افراد عوض نشد.

این هنرمند جوان گفت: فکر می‌کنم دوره کیوریتوری سکو برای ما مانند یک دانشکده بود و با وجود اینکه تحصیلات آکادمیک هنر نداشتم احساس می‌کنم همه چیز را در این دوره به دست ‌آوردم. زروان روح‌بخشان که استاد تئوری ما بود اطلاعات زیادی از تاریخ هنر و نقاشی معاصر به ما داد و در بخش عملی هم که عیسی جباری مسئولیت آن را به عهده داشت راهنمایی‎های زیادی برای شناخت توانایی‌ها و ادامه مسیر خود دریافت کردیم.

نمایشگاه آثار پرتره کوروش سرمدی که از دوم شهریور در گالری ویستا آغاز به کار کرد و به مدت یک هفته در نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک۱۱ دایر است.

بعضی از این آدم‌ها هیچکس نیستند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز