خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

بازدید نوبخت از پروژه چهار خطه کردن محور سنندج - همدان

asdasd
کد خبر : ۶۶۱۴۴۴

معاون رئیس‌جمهور به همراه استاندار کردستان و مسئولان استانی از پروژه چهار خطه کردن محور سنندج - همدان در گردنه صلوات آباد بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه این بازدید با بیان اینکه اولویت دولت دوازدهم تامین اعتبار برای طرح های عمرانی است، گفت: 55 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح برای بهره برداری در دهه فجر سال 97 تامین و تخصیص داده می شود.

بهمن مرادنیا استاندار کردستان نیز در حاشیه این بازدید گفت: قول مساعد مسئولان ارشد کشور برای اتمام این طرح هدیه دولت به مردم کردستان در سال 97 است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان هم بیان داشت: این طرح به طول 21 کیلومتر در سه قطعه اجرا می‌شود که تاکنون 87 میلیارد ریال آن تامین اعتبار شده و از 62 درصد پیشرفت فیزیکی نیز برخوردار است.

ملکی افزود: از بابت اجرای این طرح 150 میلیارد ریال برای اصلاح و 100 میلیارد ریال برای آسفالت به پیمانکار بدهی داریم که امیدواریم دولت با تامین اعتبار برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و 300 میلیارد ریال اعتبار دیگر برای اتمام این پروژه تا دهه فجر مساعدت کند.

مدیرکل راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: این طرح از ابتدای سال 95 شروع شد و با توجه به اهمیت آن در بحث زیرساخت های حمل و نقل استان کردستان اتمام و بهره برداری از آن به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

محمدباقر نوبخت همچنین در بازدید از سد قوچم ضمن قول تامین اعتبار ادامه عملیات ساخت این سد اظهار داشت: تخصیص ردیف اعتباری آبرسانی از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان بررسی می شود.

ظرفیت دریاچه سد قوچم 67 میلیون متر مکعب است که تامین آب برای مصارف شهری، توسعه صنعت و تبدیل اراضی دیم به آبی در پروژه این سد تعیین شده است.

فاز اول سد از سال 94 و همزمان با سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسید. طرح سامانه انتقال آب مورد نیاز کرابری های آن از سد آزاد هم اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون رئیس جمهور در سفر به کردستان از طرح راه آهن سنندج - همدان، طرح جدید گردنه صلوات آباد (باند دوم همدان - سنندج)، سامانه انتقال سد قوچم، پروژه بازآفرینی ناحیه منفصل نایسر و کنار گذر سنندج بازدید می کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز