خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان مطرح کرد:

تخصیص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن همدان - سنندج

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۷۷۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان از اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن همدان- سنندج خبرداد.

به گزارش ایلنا، بهرام نصراللهی‌زاده در پاسخ به سئوال فعالان فضای مجازی و شبکه اجتماعی تلگرام در باب راه آهن همدان- سنندج، گفت: از ابتدای مسیر راه آهن در شهر همدان بازدید میدانی داشتم و برایم مهم بود شخصا و از نزدیک وضعیت پروژه و روند اجرای آن را ببینم. 

وی اظهار داشت: خوشبختانه از پارسال که جدی‌تر به پروژه ورود کردیم و آقای دکتر نوبخت سفر ویژه ای برای بازدید از روند اجرای این پروژه به استان داشتند پروژه شتاب خوبی گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان با بیان اینکه راه آهن همدان سنندج به سه قطعه تقسیم شده است، گفت: قطعه سوم و پایانی که از دهگلان تا قبل از گردنه صلوات آباد است تکمیل و آماده ریل گذاری شده است. 

نصرالهی زاده ادامه داد: قطعه اول که بخش عمده آن در محدوده استان همدان است پیشرفت خوبی داشته و در حال حاضر فعال است و فقط در یکی دو نقطه با مشکل تملک زمین و معارض مواجه است.

وی مشکل اصلی را در قطعه دوم دانست و گفت: این قطعه که از محدوده شهرستان قروه تا حوالی دهگلان به طول حدود ۵۵ (تقریبا) کیلومتر است سال گذشته تعطیل بود.

نصرالهی زاده یادآور شد: در جریان سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون وزیر راه مقرر شد پیمانکار جدید انتخاب شود. خوشبختانه پیمانکار خوب و معتبری انتخاب و از اول مهر امسال قطعه دوم را تحویل و در این مدت علیرغم بارندگی ها و... در ۲۰ کیلومتر اول بخش زیادی از عملیات اجرا شده و روند کار واقعا در این قطعه رضایت بخش است.

وی ابراز داشت: البته ادامه این طرح نیاز به تملک اراضی کشاورزی و... دارد که طبعا مشکلات خاص خود را خواهد داشت.

نصرالهی زاده با بیان اینکه برای تسریع در اجرای پروژه و رفع موانع آن ستاد ویژه ای در سازمان تشکیل دادیم که به صورت مستمر مشکلات را پیگیری می‌کنیم، گفت: سال گذشته ۹۰ میلیارد و امسال نیز ۱۱۰ میلیارد تومان به پروژه تخصیص یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز