خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان مطرح کرد:

سیستم‌های اداری نیازمند سازمان و نیروی انسانی مشارکت محور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۲۱۳

رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کردستان گفت: سیستم‌های ادرای نیازمند سازمان‌هایی مشارکت محور با کارکنان دخیل در سیاستگذاری و بدنه توسعه گرایی هستند که بتواند با مدیریت حاکم بر سیستم نیز دوجانبه اهداف را درک کنند.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا، بهرام نصراللهی زاده روز چهارشنبه در چهارمین همایش ملی فرهنگ سازمانی و منابع انسانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، افزود: فرهنگ سازمانی به معنای عام پیوند نیروی انسانی همراه با امکانات فیزیکی موجود در سازمان در جهت ارائه خدمات کارآمد به جامعه است.

وی گستردگی نهاد دولت را از جمله دلایل ناکارآمدی سیستم اداری در پیشبرد امور توسعه دانست و گفت: سالانه در کشور منابع عظیم و سنگینی صرف مقوله توسعه می‌شود اما خروجی ها متناسب با منابعی که هزینه می شود، نیست به طوریکه در برنامه ششم توسعه رشد متوسط سالانه را قانون گذاران و سیاستگذاران کشور ۸ درصد برآورد کردند که در این میان حدود ۲.۸ درصد به بحث بهره وری اختصاص داده شده است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه کارآمدی و پویایی سیستم اداری می‌تواند به پیشبرد امر توسعه کمک کند، گفت: معتقدم کارآمدی سیستم مدیریتی و نیروی انسانی یکی از مصادیق اصلی حوزه بهره وری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان عنوان کرد: فرهنگ زیربنای همه مباحث زندگی اجتماعی و سازمان هاست و در این راستا فرهنگ سازمانی بایستی به گونه‌ای باشد که بین ارزش و ماموریت های رسمی سازمان و عوامل درگیر آن هم افزایی و همسویی ایجاد کند و در نهایت سازمان به نهادی کارآمد بدل شود که در این بعد دچار معضل هستیم.

نصراللهی زاده تاکید کرد: سیستم های ادرای نیازمند سازمان هایی مشارکت محور با کارکنان دخیل در سیاست گذاری و بدنه توسعه گرایی هستند که بتواند با مدیریت حاکم بر سیستم نیز دوجانبه اهداف را درک کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ سازمانی باید مجموعه را در یک جهت راهبری کند، خاطرنشان کرد: علاقه و شیفتگی به کار و فعالیت در مجموعه می تواند میل و رغبت دیگران را هم به این  سمت و سو بکشاند و منجر به کارآمدی شود در حالی که بدنه سرخورده در سیستم اداری موجب نارضایتی عموم می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کردستان اظهار داشت: در برخی از ارگان ها ورود نیروهای جوان به سیستم دولتی همگام با فرهنگ حاکم بر مجموعه، نیروی جدید را در فرایند جامعه پذیری و با اهداف سازمان جهت و پیش می برد اما در برخی نهاد هم فرهنگ ناکارآمد مدیریتی سبب سرخوردگی نیروی تازه کار می شود از این جهت برگزاری چنین همایش ها و بهره گیری از صاحبنظران و ایده پردازان می تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز