خبرگزاری کار ایران

نقش پررنگ کمباین های بومی در برداشت محصولات خوزستان

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۸۳۸

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی بیان کرد: در سال زراعی ۹۷-۹۶ استفاده از کمباین های مهاجر کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمد قاسمی نژاد گفت: به منظور عملیات برداشت محصولات کشاورزی در سال زراعی ۹۷-۹۶ یک هزار و ۹۶۹ دستگاه کمباین مهاجر در اواخر اسفند ماه ۹۶ تا نیمه خرداد ماه سال جاری وارد استان گردید.

وی افزود: ورود کمباین های مهاجر به استان نسبت به سال گذشته ۴۳۱ دستگاه کاهش داشته که علت آن افزایش کمباین های بومی و ورود کمباین های مدرن با سرعت بالا و عرض کار بالا بوده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: ۵۱۲ دستگاه کمباین بومی نیز در عملیات برداشت مشارکت داشته اند که نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته و این افزایش به دلیل خرید کمباین بومی از سوی کشاورزان استان از محل خط اعتباری مکانیزاسیون بوده است.

قاسمی نژاد با اشاره به نقش مثبت ورود کمباین های مدرن و نوین به عرصه برداشت، تصریح نمود: از سال ۹۱ تاکنون میزان ضایعات ماشین برداشت برای گندم از ۵/۶ به ۷/۲ و برای کلزا از ۵/۷ به ۱/۲ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: به منظور کنترل عملیات برداشت و انجام معاینه فنی دو شرکت در شمال و جنوب استان مستقر شده و با بکارگیری بیش از ۳۵ نفر از کارشناسان آموزش دیده مکانیزاسیون، کار بازدید کمباین های فاقد معاینه فنی صورت گرفته که در پایان یک هزار و ۴۹۶ برچسب معاینه فنی برای کمباین های بومی و مهاجر صادر گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان اظهار داشت: هم چنین در راستای نظارت بر عملیات برداشت و ارائه توصیه های فنی به کشاورزان، ۱۴۶ اکیپ، در سال زراعی جاری با مراجعه به مزارع و انجام کیل گیری، نسبت به کنترل انجام دقیق اصول فنی برداشت اقدام نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز