خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش همبستگی شهرهای در مسیر زاینده رود انجام می‌شود

برگزاری هفته فرهنگی آب با پیغام دوستی و اتحاد در اصفهان / از« بن رود تا بن‌رود » همه مسئولیم

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۷۸۶

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان ازبرگزاری هفته فرهنگی آب از دوم تا هشتم شهریور ماه با عنوان " از بُنِ رود تا بُن‌رود" با شعار "ما همه مسئولیم" خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مرتضی رشیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: این هفته فرهنگی شامل 9 ویژه برنامه و رویداد است که با هدف ارتقای آگاهی عمومی خانواده‌ها برای مشارکت در مدیریت مصرف آب و ضرورت تغییر رویکردهای مصرف، در قالب برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی برگزار می شود.

وی با اشاره به این که به پیشنهاد معاونت فرهنگی شهرداری وهمکاری  سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و شورای شهر، هفته‌ای تحت عنوان هفته فرهنگی آب نامگذاری شده است، تصریح کرد: در این هفته در قالب اجرای برنامه‌های  متنوع با شعار "ما همه مسئولیم" به اهمیت موضوع آب در فرهنگ  ملی ما از دیرباز تا کنون پرداخته می شود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان هفته فرهنگی آب را فرصتی برای همبستگی و اتحاد همه مردمان ساکن در مسیر زاینده‌رود عنوان و بیان کرد:‌در این هفته تمامی ساکنان مسیر زاینده رود از بُنِ رود (سرچشمه رودخانه) تا بن‌رود (نقطه انتهایی رودخانه) شاهد اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت موضوع آب در شهر خود خواهند بود و از این طریق فرصتی برای همدلی، اتحاد و افزایش میزان احساس مسئولیت افراد در مواجهه با معضل کم آبی در سطح استان اصفهان و استان‌های همجوار فراهم خواهد شد.

وی از تعامل شهرداری اصفهان با شهرستان‌های همجوار در زمینه برگزاری این رویداد فرهنگی به عنوان اتفاقی ویژه یاد و اظهارکرد: طی برنامه‌ریزی های انجام شده در شهرستان‌هایی نظیر ورزنه و دُرچه، برنامه‌های فرهنگی متناسب با حال و هوا و فضای آن منطقه، توسط مسئولان شهرستان‌ها اجرا خواهد شد .

وی از اعزام هنرمندان، ورزشکاران و فرهیختگان شهر اصفهان در سایر شهرستان ها جهت حضور در برنامه‌های فرهنگی دیگر شهرستان ها نیز خبر داد و تصریح کرد: با توجه به جایگاه و میزان تاثیرگذاری این اقشار در سطح جامعه، این اقدام نیز در ایجاد پیوند فرهنگی و اتحاد هر چه بیشتر ساکنان شهرهای مختلف تأثیرگذار خواهد بود.  

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های هفته فرهنگی آب تصریح کرد: سه ویژه برنامه شهری نیز  توسط اداره توسعه فرهنگ شهروندی اجرا می شود. برگزاری جشنواره آب و سیمرغ (جشنواره عکس و نقاشی با موضوع آب) توسط دفتر تخصصی کودک، نمایشگاه جاری خاموش (نمایشگاهی از روزنامه‌های دیواری، خوشنویسی و نقاشی با محوریت آب) توسط خانه نوجوان و سه‌شنبه‌های داستان نویسی از سوی مرکز آفرینش های ادبی قلمستان با حضور جمعی از داستان نویسان اصفهانی نیز از دیگر برنامه‌های این هفته  است.

رشیدی افزود: ویژه برنامه‌های آب، تپش، زندگی ( تماشای تابلوهای نقاشی از عباس خلیلی ) به همت موزه هنر‌های معاصر اصفهان و همایش قدردانی از آب با موضوع اهمیت آب و مدیریت مصرف نیز توسط مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل برنامه ریزی شده است.       

وی به اجرای ویژه برنامه گل- آب توسط سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان نیز اشاره و اظهارکرد: با توجه به اهمیت موضوع فضای سبز و آبیاری گیاهان و درختان شهری این ویژه برنامه شامل بازدید و برگزاری تور آموزشی از باغ گل ها با هدف معرفی گلها و گیاهان دائمی و مقاوم در برابر خشکی پیش بینی شده است.   

برگزاری هفته فرهنگی آب با پیغام دوستی و اتحاد در اصفهان / از« بن رود تا بن‌رود » همه مسئولیم

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز