خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان درمراسم کلنگ زنی بزرگترین طرح‌های آبخیزداری کشور:

اولویت واگذاری معادن در جرقویه سفلی به مردم بومی منطقه است

کد خبر : ۲۴۴۴۱۳

کلنگ بزرگترین طرح آبخیزداری کشور در منطقه ی جرقویه سفلی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال واقع در دشت آسمان نصرآباد به زمین زده شد.

استانداراصفهان، در آیین آغاز عملیات احداثسد خاکی نصرآباد، در منطقه جرقویه سفلی هدف از سفر به این شهر را ادای احترام و بزرگداشت شهدای گلگون کفن این منطقه و خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران عنوان کرد و ضمن ارج نهادن به همت و تلاش مردمان سختکوش این منطقه گفت: وضعیت این منطقه درشان این مردم نیست و علیرغم اقدامات صورت گرفته در این مناطق در سال‌های گذشته باید اذعان داشت که‌شان مردم بالا‌تر از این وضعیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، به اسکان عشایر در بخش جرقویه اشاره کرد و اظهار داشت: بنا بر فرمودهٔ امام خمینی(ره) عشایر جزء ذخایر انقلاب هستند و باید برای رفاه عشایر تلاش‌های بیشتری برای توسعه و پیشرفت این خطه انجام شود.

نمایندهٔ عالی دولت در استان به تصمیمات اتخاذ شده در خصوص این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: معادن از جمله نعمت‌های خوبی است که در این منطقه وجود دارد و با تصمیمات صورت گرفته اولویت واگذاری معادن این منطقه با مردم بومی خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات آب و خشکسالی گفت: در خصوص مشکلات آب و احیای حوضهٔ آبریززاینده رود، اقدامات خوبی از سوی مدیریت ارشد استان صورت گرفته که امیدواریم به نتیجهٔ مطلوب دست یابد و خداوند نیز بارش رحمت خود را بر استان نازل فرماید.

زرگرپور بر لزوم تدوین پروژه‌ای برای اشتغال زایی و توسعهٔ این منطقه تاکید کرد و افزود: فرماندار و مدیران شهرستان باید در خصوص تعریف پروژهٔ دامپروری و یا پروژه‌های دیگری که به اشتغال زایی در منطقه کمک می‌کند تصمیم گیری نمایند که اعتبار این پروژه نیز از سوی استاندار اصفهان تامین می‌‌شود.

وی به وجود سه شهرداری در این منطقه اشاره کرد و اظهارداشت: این شهرداری‌ها از جمله شهرداری‌های فعال هستند که برای حل مشکلات آن‌ها نیز دولت کمک‌های ویژه‌ای را در نظر خواهد گرفت.

در سفر استاندار اصفهان به شهر نصرآباد کلنگ زنی سد خاکی نصرآباد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های آبخیزداری کشور با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال واقع در دشت آسمان نصرآباد انجام شد.

لازم به ذکر است ۵۰ پروژهٔ آبخیزداری با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال در استان طرح ریزی شده است که در این مراسم به صورت نمادین کلنگ زنی آن‌ها صورت گرفت.

افتتاح کارخانه سیمان کاریز جرقویهٔ سفلی با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و افتتاح مدرسه خیر ساز روستای مزرعه عرب با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از دیگر برنامه‌های سفر مدیر ارشد استان به شرق اصفهان است.

کلنگ زنی ۱۸۰۰م‌تر بلوار ورودی شهر محمد آباد با مشارکت اداره راه و شهرسازی شهرستان وبا اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال و ایستگاه پمپاژ محمدآباد برای افتتاح پروژهٔ آبرسانی به شهرهای محمدآباد و نصرآباد و تعدادی از روستا‌ها در شرایط بحران با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه‌هایی بود که با حضور استاندار اصفهان افتتاح و به بهره برداری رسید.

استاندار اصفهان همچنین بازدید از موزهٔ مردم‌شناسی شهر محمدآباد را نیز در برنامه سفر خود به این شهر قرار داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز