خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد :

اختصاص 50 میلیارد تومان اعتبار برای نصب تابلو و علائم جاده‌ای

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۵۹۳

استاندار گیلان از نصب تابلو و علائم جاده‌ای برای ایمن‌سازی راه‌های گیلان خبر داد و گفت: 50 میلیارد تومان برای این امر اختصاص یافته که تا پایان سال اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در کارگروه اجرایی ایمنی راه‌های استان گیلان که با حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، بخش عمده‌ای از سوانح و تلفات جاده‌ای استان را مربوط با راکبین موتورسیکلت و عابران پیاده دانست و افزود: تعدد روستاهای همجوار و در نتیجه ورودی و خروجی ناایمن جاده‌ای موجب افزایش سوانح جاده‌ای به ویژه در بخش عابران پیاده و راکبین موتورسیکلت در استان شده است.

استاندار گیلان از استانداردسازی تابلوها و علائم جاده‌ای در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مهم تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسید و برای اجرای آن 50 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی نصب تابلو و علائم جاده را در افزایش ایمنی، کاهش سوانح جاده‌ای، آگاهی‌سازی و جلوگیری از سردرگمی مسافران موثر دانست.

وی با اشاره به احداث مراکز خدمات بین‌راهی کوچک در استان با نامطلوب دانستن سرعت اجرای این پروژه افزود: باید با رفع موانع پیش روی سرمایه‌گذاران برای تسریع اجرای این پروژه تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت ارائه برنامه و پیشنهاد مشخص برای رفع نقاط حادثه خیز و جاده‌ای از سوی اداره کل راهداری استان ظرف مدت 2 هفته آینده تأکید کرد و گفت: برخی نقاط حادثه‌خیز را می‌توان با هزینه حداقلی و حتی بدون هزینه ایمن کرد.

استاندار گیلان نصب سامانه‌های هوشمند ثبت تخلفات رانندگی را در کاهش حوادث جاده‌ای موثر دانست و تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای توسعه و استفاده بهینه فنی از این دوربین‌ها صورت گیرد.

سالاری با اشاره به نقش آموزش و پیشگیری در کاهش سوانح جاده‌ای با بیان اینکه آموزش و کنترل زمانی موثر است که زیرساخت‌ها و امکانات اولیه آن وجود داشته باشد، اظهار داشت: باید کنار آموزش به مباحثی نظیر استانداردسازی علائم و تابلوهای جاده‌ای، کاهش دسترسی ناایمن راه‌ها و نصب دوربین‌ها توجه شود.

استاندار گیلان بر ضرورت انجام مطالعات و ارائه راهکارهای مناسب علمی برای کاهش تلفات و حوادث جاده‌ای تأکید کرد.

نماینده‌عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فعالیت‌های انجام شده در گیلان منافع عمومی را به همراه دارد، گفت: هر اقدامی که در بخش ایمن‌سازی جاده‌ای در استان انجام بگیرد، جنبه ملی دارد، لذا با افزایش تعاملات می‌توانیم گام‌های موثری را برای تحقق این مهم برداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز