خبرگزاری کار ایران

ارائه ۲۰۰ پروژه علمی دانش‌آموزی در هفتمین جشنواره کشوری جابربن حیان

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۴۴۲

هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان با شرکت ۲۰۰ پروژه علمی دانش‌آموزی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هفتمین جشنواره کشوری جابر بن حیان با شرکت ۲۰۰ پروژه علمی دانش‌آموزی باهدف زمینه‌سازی اهداف دوره ابتدایی در سند راهبردی آموزش‌وپرورش، اشاعه روحیه پژوهش، پرسشگری در دوره ابتدایی، تقویت کاوش گری (تحریک و هدایت حس کنجکاوی)، بهره‌گیری فعال از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی و تقویت  کار گروهی  و پرهیز از رقابت‌جویی از سراسر کشور در تبریز برگزار شد.

بر این اساس، این جشنواره با حضور ۳۵۰ دانش‌آموز و مسئول فرهنگی در روزهای ۲۸، ۲۹ و ۳۰ مردادماه و با مساعدت و همراهی سایر نهادهای  استانی با آموزش‌وپرورش  در شهر تبریز برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ برنامه‌های جنبی و فوق‌برنامه مانند؛ برگزاری نماز جماعت، مسابقات متنوع، جنگ شادی، تبریز گردی  و همچنین برنامه‌های شاد و مفرح دیگری برای دانش آموزان برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش در این خصوص گفت: جشنواره جابر بن حیان یکی از فرصت‌هایی است که می‌توانند سبب شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری شود و ما باید این کار را از دبستان‌ها شروع کنیم.

حکیم زاده با تأکید بر اینکه این دانشمندان کوچک سرمایه‌های بزرگ و آینده‌سازان کشورند، خاطرنشان کرد: ما با خرسندی به همه جهانیان و خصوصاً آن‌هایی که با ذهن‌های محدود و مادی نگرشان تصور می‌کنند، اراده ملت ایران را می توانند به بند بکشند، اعلام می‌کنیم که با داشتن چنین دانشمندان کوچکی بیشتر از گذشته دلمان به آینده روشن است و مطمئنیم با یاری خداوند به‌تمامی موانع غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز