خبرگزاری کار ایران

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:

دانش‌آموزان باید مهارت مقابله با خشونت را یاد بگیرند

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۱۸

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور مطرح کرد: دانش آموزان باید چگونه زندگی کردن و مهارت مقابله با خشونت را یاد بگیرند.

به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در اختتامیه سی و ششمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزان دختر برگزیده سراسر کشور اظهار داشت: از نگاه خوب وزیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی وزارتخانه نسبت به حوزه فرهنگی و هنری و تلاش این مجموعه برای ایجاد نشاط و فضای امید در میان دانش آموزان  تشکر و قدردانی می کنم.

ابتکار با اشاره به اینکه امیدوارم این جشنواره ها ادامه دار باشد، افزود: امید است که این جشنواره در سال چندین بار برگزار شود تا دانش آموزان بیشتری امکان حضور داشته باشند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خطاب به برگزیدگان این جشنواره گفت:  شما نماینده ۶ میلیون دانش آموز در سراسر کشور هستید و اندوخته هایتان نه تنها برای شخص شما سرمایه است، بلکه برای جامعه مفید خواهد بود.

ابتکار با بیان اینکه فرصت های خودشکوفایی، فرصت های کم نظیری  هستند، اظهار داشت: دنیا آمدن و از دنیا رفتن، دست ما نیست ولی چگونه زندگی کردن مهم است و در اختیار خود ما است. سنین نوجوانی بهترین دوران، برای خودشکوفایی است تا استعداد ها و شگفتی ها شناسایی و پرورش یابند.

وی با با بیان اینکه هنر دریچه ای است برای ورود به تمام ابعادی است که به  پرواز روح شما کمک می کند، خاطرنشان کرد: شما در فعالیت های هنری، خوب پرواز کردن را بلد هستید و این پرواز قطعا سبب رشد و پیشرفت و حرکتی به سوی آینده خواهد بود؛ فعالیت های بسیار زیبایتان نمایی از استعدادهایی هایی ست که خداوند در درون شما قرار داده است.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بسیار مهم است که این جریان سازی در تک تک مدارس ادامه یابد و شما سفیران این جشنواره برای مدارس خودتان هستید که باید پیام خودشکوفایی و نشاط و امید را با خود ببرید؛ چرا که این پیام در سطح جامعه دانش آموزی بسیار موثر است.

وی اضافه کرد: هنر و فرهنگ، بنایی است که برای هویت فردی اهمیت دارد و امیدواریم ما در معاونت زنان در زمینه مهارت های زندگی دانش آموزان، کارهای خوبی را با وزارت آموزش و پرورش و دستگاه های دیگر انجام دهیم‌. در کنار آموزش های علمی و فرهنگی و هنری موضوع مهارت های زندگی و اینکه چگونه باید خوب زندگی کنید، انسان های خوبی باشید و برای جامعه و خانواده مفید و اثرگذار باشید  بسیار حایز اهمیت است و شما باید مهارت مقابله با خشونت را یاد بگیرید و بدانید که حقوق  شما به عنوان یک زن و دانش آموز چیست.
وی با اشاره به ابعاد حقوقی مختلف در منشور حقوق شهروندی، گفت:  منشور حقوق شهروندی بسیار دقیق به ابعاد مختلف انسان ها پرداخته است و شما باید یاد بگیرید که چگونه از حقوق خودتان دفاع کنید و در مقابل چه مسولیت هایی در جامعه به عنوان یک شهروند و دانش اموز بر عهده دارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز