خبرگزاری کار ایران

اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش آموزان پسر برگزاری شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۱۲

مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزان پسر با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران در حال برگزاری است.

به گزارش ایلنا، دانش آموزان برگزیده قرآنی در رشته‌های قرائت، حفظ، مداحی، اذان و مفاهیم که به مدت چهار روز با هم به رقابت پرداختند، امروز با معرفی ۱۵۰ منتخب قرآنی به کار خود پایان می دهد.

این مسابقات به مدت سه سال است که به صورت مشترک با سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش کشور برگزار می‌شود.

در مراسم پایانی امروز سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش حضور دارد.

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز، مسعود شکوهی مدیرکل مشاوره و امور تربیتی، علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این مراسم حضور دارند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت:  امروز شاهد بزرگ‌ترین اجتماع دانش‌آموزی کشور با حضور بیش از ۲ هزار چهره قرآنی کشور هستیم.

باید به این دانش‌آموزان تبریک بگویم که در مسیر قرآن را انتخاب کرده اند و آنها نخبگان قرانی کشور هستند. خدا با دو رویکرد انسان‌ها را به پیوند با قرآن تشویق می‌کند؛ یکی از این پیوندها پیوند تبشیری است که خدا قرآن را مایه نجات و سعادت انسان معرفی کرده و تمام مسیرهای سلامی ما در قرآن قرار داده است.

وی اضافه کرد:  رویکرد تنذیری قرآن نیز بسیار مهم است که خدا می‌فرماید تمام مشکلات و گرفتاری‌های روحی روانی که امروز بر جامعه جاری است ناشی از فاصله گرفتن با قرآن است. اولویت اول ما در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عترت است که با راهنمایی ارزنده و حضور شما حاصل خواهد شد.

کاظمی در پایان بیان کرد: برای موفقیت در این فعالیت ۲۵ برنامه محوری در ۳ حوزه قرآن، عترت و نماز تدوین شده است. برنامه‌های ویژه این امر برای امر به معروف و نهی از منکر، توسعه فرهنگ حجاب و عفاف، تحقق شعار سال رهبری در راستای حمایت از کالای ایرانی و تحقق رویکردهای تربیتی است. در سال آینده برنامه محوری ما برای قرآن نهضت ملی حفظ قرآن در بین دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات قرآن در سطح منطقه، استان و کشور و در سطح بین‌المللی است که به عنوان یکی از ۲۵ برنامه معاونت در بخش قرآن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز