خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

شروع ساخت 50 هزار واحد مسکونی در 11 شهر جدید/ آغاز پیش‌فروش واحدها همزمان با عملیات ساخت

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۸۰۶

معاون وزیر راه و شهرسازی از ساخت 50 هزار واحد مسکونی در برخی از شهرهای جدید خبر داد و گفت: کلنگ 10 هزار واحد مسکونی جدید در هفته دولت به زمین می‌خورد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، ‌حبیب‌الله طاهرخوانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از آغاز اجرای طرح جدید برای خانه‌دار کردن مردم در شهرهای جدید خبر داد و گفت:‌ تا 22 بهمن ماه امسال کلنگ ساخت 50 هزار واحد مسکونی در چند شهر جدید کشور بر زمین می‌خورد.

وی از کلنگ‌زنی 10 هزار واحد مسکونی جدید در هفته دولت خبر داد و گفت: در راستای افزایش عرضه مسکن در بازار، برنامه ساخت 50 هزار واحد مسکونی را در دستور کار داریم که ساخت 10 هزار واحد آن در هفته دولت شروع می‌شود و 40 هزار واحد دیگر هم تا 22 بهمن ماه کلنگ‌زنی خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به شهرهایی که این واحدها در آن ساخته خواهد شد، گفت: این 50 هزار واحد در شهرهای صدرا،‌ بهارستان، فولادشهر شیراز، مجلسی در اصفهان، اندیشه، پرند در تهران، هشتگرد در البرز، گلبهار در خراسان رضوی، مهاجران و امیرکبیر در استان مرکزی و سیراف در بوشهر ساخته خواهد شد.

طاهرخوانی با بیان اینکه این واحدها با مشارکت بخش خصوصی احداث می‌شوند، گفت: سازوکار اجرای این پروژه به این شرح است که قرارداد واگذاری زمین با دوره تنفس برای پرداخت هزینه آن با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی منعقد می‌شود و طرف قرارداد ما انبوه‌سازان و بخش خصوصی هستند تا بتوانیم فعالیت‌های اقتصادی را به سمت بخش‌های مولد هدایت کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه سازوکار تحویل این واحدها به مردم چگونه است و آیا قرار است مسکن مهر دیگری ساخته شود گفت: به هیچ وجه این پروژه مسکن مهر نیست و مخاطب این واحدها هم اقشار متوسط به بالا هستند و قرار نیست مانند مسکن مهر مخاطب آن اقشار متوسط رو به پایین باشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: متراژ این خانه‌ها غالبا حدود صد متر خواهد بود و نظام اجرایی آن در مشارکت با بخش خصوصی اینگونه است که قرارداد مشارکت با انبوه‌سازان منعقد می‌شود و آنها هزینه ساخت را می‌پذیرند و ما زمین ارائه می‌دهیم و در پایان دوره مشارکت هر طرف براساس آورده خود مالک واحدهای ساخته شده می‌شود.

وی ادامه داد: سازندگان می‌توانند از تسهیلات 18 درصدی بانک مسکن استفاده کنند.

وی با اشاره به شرایط ویژه برای فروش این واحدها به خانه اولی‌ها و کسانی که در صندوق پس‌انداز یکم حساب افتتاح کرده‌اند، گفت: در صورت تمایل سازندگان و خریداران مذاکراتی با بانک مسکن داشته‌ایم که سازندگان این واحدها را به خانه اولی‌های  دارای حساب در صندوق پس‌انداز یکم وصل کند و از طریق سیستم پیش‌خرید سازندگان بتوانند این واحدها را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

طاهرخوانی ادامه داد: در حال مذاکره هستیم تا این متقاضیان دیگر خواب یکساله پس‌انداز نداشته باشند و از محل حساب این افراد در بانک مسکن به تدریج تزریق منابع مالی به پروژه‌ها انجام شود و متناسب با پیشرفت فیزیکی پروژه از منابع بانکی در اختیار سازندگان قرار بگیرد.

وی ادامه داد:‌ زمین در رهن بانک قرار می‌گیرد و پس از اتمام پروژه واحدها بر اساس سهم هر یک از طرفین قرارداد تقسیم می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه محدودیتی برای قیمت‌گذاری واحدها نداریم گفت: سازندگان می‌توانند واحدهای خود را به صورت مستقل وارد بازار کنند و یا اینکه با قیمت‌های آزاد در اختیار متقاضیان دارای حساب در صندوق پس انداز یکم قرار دهند.

وی ادامه داد: سازندگان و فعالان بخش خصوصی طی فراخوان انتخاب می‌شوند که برای ساخت 10 هزار واحد انبوه‌سازان ارزیابی مالی فنی شده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز