خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

خدمات زیربنایی از مشکلات شهرهای جدید ایران است

کد خبر : ۱۹۱۴۷۳

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید اینگونه شهرها باید به صورت پایدار و زنده با محیط زیستی سالم و توسعه پایدار طراحی شود تا برای افراد ایجاد جاذبه برای اسکان کند. به عبارت دیگر این شهرها باید مبشر زندگی برتر باشند، چراکه در شهرهای سنتی امکان ایجاد ابداعات و ابتکارات در دنیا وجود ندارد اما شهرهای جدید این خصوصیت را به دلیل نحوه شکل‌گیری دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از آمادگی برای سرمایه گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی در شهرهای جدید ایران خبر داد و گفت: برای ساخت مسکن زمین را با سرمایه‌گذاران تهاتر می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن نریمان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به نمایشگاه بزرگ فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرهای جدید ایران اظهار کرد: شرکت عمران شهرهای جدید بر اساس قانون در ادوار مختلف شکل گرفته و فعلا ۱۷ شرکت عمران شهرهای جدید را داریم که ۲۵ شهر جدید را راهبری می‌کنند. در راستای تحقق این شهرها سیاست عمومی این بود که سرریز جمعیت شهرهای مادر را ساماندهی کند.

وی تصریح کرد: مسائلی از قبیل حاشیه نشینی ها که برای دولت ایجاد مشکل می‌کند با این شیوه راهبری و حل شود، از این جهت در تمام دولت‌ها مسئله ایجاد شهرهای جدید مورد تاکید بوده و در این دولت نیز این مسئله تافته جدا بافته نیست. تاکید رئیس جمهوری بر این است که نسل نو شهرهای جدید نیز در برنامه گنجانده شود.

وی ادامه داد: متاسفانه عدم برخورداری شهرهای جدید از خدمات زیربنایی و روبنایی در استانداردهای بالا به ویژه خدمات رفاهی و شهری و به خصوص ارتباط سریع با مادر شهرها از جمله مشکلات شهرهای جدید ایران است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که باید اینگونه شهرها باید به صورت پایدار و زنده با محیط زیستی سالم و توسعه پایدار طراحی شود تا برای افراد ایجاد جاذبه برای اسکان کند. به عبارت دیگر این شهرها باید مبشر زندگی برتر باشند، چراکه در شهرهای سنتی امکان ایجاد ابداعات و ابتکارات در دنیا وجود ندارد اما شهرهای جدید این خصوصیت را به دلیل نحوه شکل‌گیری دارد.

نریمان با بیان این‌که ایجاد شهرهای جدید با امکانات فوق به درک درست مدیران دبستگی دارد، گفت: با کمک مردم، بخش خصوصی و استفاده از ضوابط و مقرراتی که به نوعی اختیارات را به هیات مدیره‌های شرکت عمران شهرهای جدید داده زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش های مورد نیاز فراهم کنیم.

وی افزود: از نیمه دوم سال گذشته مقدمات نمایشگاه بزرگ فرصت‌های سرمایه گذاری در شهرهای جدید ایران بود که از ۱۹ تا ۲۲ مردادماه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می‌شود. زمینه ظرفیت‌های بالقوه شهرهای جدید ایران به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود تا در رفع نیازهای این شهرها اقدام شود.

وی با این‌که دولت نمی‌تواند به صورت انحصاری مشکلات شهرهای جدید را حل کند، اظهار کرد: راهکار این مسئله که رویکردی از اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود این است که با امکانات و مدیریت بخش خصوصی این مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایجاد نسل جدید شهرهای جدید این آمادگی را داریم که همه مجوزهای شهرهای جدید را به بخش خصوصی کنیم تا به این وسیله شهرک‌های مسکونی، آموزشی، پژوهشی، سلامت و علمی ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران گفت: زمینه تشویق و ترغیب را فراهم کرده‌ایم و می‌خواهیم با سیاست برد - برد سرمایه‌گذاران در بررسی توجیه اقتصادی به ارقام قابل قبول در سوددهی برسد. در نمایشگاه پیش رو شهرهای پرند، پردیس، هشتگرد، گلبهار، بهارستان در سطح یک، شهرهای اندیشه، بینالود، مجلسی، عالی شهر در سطح دو، شهرهای رامشار، علوی، رامین، شیرین شهر، امیرکبیر و مهاجران در سطح سه قرار دارند.

نریمان خاطرنشان کرد: از ۲۰ تا ۵ درصد تخفیف برای ایجاد تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شده است و کسانیکه زمینه ساز قرارداد در نمایشگاه باشند می‌توانند ازاین فرصت‌های تشویقی استفاده کنند.

وی با بیان این‌که بازار بورس و بازار فرامنطقه‌ای در شهر جدید اندیشه ایجاد می‌شود، افزود: حتی می‌توانیم با تصویب مجمع عمومی تخفیف‌های بیشتر از ۲۰ درصد برای سرمایه‌گذاران در نظر گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در شهرهای جدید ۵۰ هزار هکتار محدوده مصوب داریم و می‌توانیم بستر کاری را همین مساحت در نظر بگیریم و آمادگی سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد تومانی در بخش‌های مختلف شهرهای جدید از جمله مترو را داریم. اتصال شهرهای جدید با ریل به شهرهای مادر از جمله اولویت‌های ماست و در این راستا در شهرهای گلبهار، بهارستان، هشتگرد، پرند، پردیس، مجلسی و فولادشهر احداثمترو مطرح شده و تا پایان سال مترو هشتگرد به‌صورت آزمایشی افتتاح می‌شود.

نریمان تاکید کرد: برنامه‌ای در خصوص ساخت واحدهای مسکونی داریم که بر اساس آن ما زمین را تامین می‌ کنیم و سرمایه‌گذاران آنرا می‌سازند و در پایان سهم هر دو طرف مشخص می‌شود و به شیوه تهاتر وارد معامله با سرمایه‌گذاران می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز