خبرگزاری کار ایران

سیدمجید موسوی:

عرضه کالا به قیمت واقعی، جلوی سوء‌استفاده کنندگان را می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۸۵۲۴

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: تدابیر لازم برای توزیع محصولات کشاورزی به قیمت واقعی، انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدمجید موسوی در جلسه ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی که با حضور معاونت‌ها و مدیران به‌منظور نظارت هرچه بیشتر و بهتر بر تولید و توزیع محصولات کشاورزی تشکیل شده بود، گفت: با توجه به اینکه یک‌سری از کالاهای اساسی بخش کشاورزی با ارز یارانه ای تامین می‌گردد لازم است تدابیری اندیشیده شود تا این محصولات به قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان برسد و جلوی هرگونه سوء‌استفاده گرفته شود.

وی افزود: این اتفاق نمی‌افتد مگر با همکاری و تلاش  همه‌جانبه تمامی بخش‌ها و مدیران در این برهه از زمان باید با تلاش مضاعف و نظارت‌های دقیق محصولات و نهاده های وارداتی را از محل ورود تا محل توزیع و تحویل به مصرف کنندگان کنترل نمایند.

موسوی اذعان داشت: با توجه به تحریم هایی که بیش رو داریم و منابعی که دولت به عنوان یارانه به برخی از کالاها پرداخت می نماید، باید به گونه ای عمل نمائیم که اثرات مثبت این یارانه ها خود را نشان دهند و از کوچک شدن سفره مردم جلوگیری نمائیم.

موسوی یادآور شد: ارزهای تخصیص داده شده به بحث تامین نهاده های دامی باید به درستی کنترل و هزینه گردد و مدیران در این شرایط بحرانی باید دست در دست هم داده و تلاش کنند زنجیره تولید، توزیع و مصرف به درستی شکل گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در بحث توزیع محصولات کشاورزی مدیران شهرستان‌ها همانند سربازان پیشگام باید با استفاده از تشکل‌ها و مباشران و تشکیل جلسات مختلف و کارآمد، بستر لازم و مناسب را برای توزیع کالاهای اساسی بخش کشاورزی آماده کنند. 

وی از مدیران خواست میزان عرضه و تقاضای استان درباره محصولات کشاورزی مورد نیاز برآورد و مشخص شود تا بتوان برنامه دقیق و جامع و کاملی برای تامین این نهاده ها را در استان البرز داشته باشیم.

همچنین در این جلسه مقرر شد مدیریت‌های حراست، بازرسی و توسعه بازرگانی سازمان با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی تعدادی از پرسنل برای ساماندهی و نظارت بر توزیع بازار اختصاص داده شود. تا به‌عنوان عوامل نظارتی در سطح استان فعالیت کنند و مدیریت‌های جهاد کشاورزی مسئول هدایت این پرسنل در سطح شهرستان‌ها خواهند بود.

در این جلسه راهکارهای مختلفی برای تنظیم بازار محصولات توسط معاونت‌ها و مدیریت‌ها ارائه و مقرر شد با جمع‌بندی این نقطه نظرات یک برنامه مدون و جامع برای اصلاح وضعیت کنونی تولید و توزیع محصولات کشاورزی ارائه شود .

گفتنی است، در این جلسه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی به‌عنوان رئیس ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی از طرف ریاست سازمان انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز